50-TISÍC SVETIELOK / Predstavujeme nový OPEL GRANDLAND

Opel má po dlhom čase novú vlajkovú loď. Je ňou model Grandland a dal si záležať, aby vlajku niesol hrdo a vysoko, viditeľne pre všetkých. Prináša svieži pohľad na dizajn, ergonómiu interiéru a nezabúda ani na to, čím bola značka Opel vždy známa: na prinášanie technológií z vyšších segmentov bližšie k bežným ľuďom. Napríklad také digitálne svetlomety.

Vydané  Text: 

Nový Opel Grandland je ešte viac grand ako pred tým. Presne o 173 mm dlhší a o 49 mm širší než predchodca. To zároveň znamená, že zadným pasažierom ponúkne o 20 mm viac priestoru na kolená a zbalíte doňho dokonca aj viac batožiny. Teraz je v oblasti priestorovej ponuky plne konkurencieschopný. Lenže to dnes nestačí a v Opli to vedia. Preto je Grandland plný inovatívnych prvkov a prístupov.

Priehľadná schránka na mobil, všakovaké odkladacie priestory, ale najmä veľmi pekné stvárnenie kabíny s pútavým širokouhlým displejom. Takto sa odlíši od konkurencie. Dizajn je jedným z top dôvodov, prečo si zákazníci vyberú auto a dizajnéri chceli maximalizovať šance modelu Grandland.

V mnohých ohľadoch vyzerá ako koncept, ktorému sa podarilo prešmyknúť za brány svetového autosalónu. Trojrozmerná predná maska a krásne vyhotovenie zadného osvetlenia so svietiacim nápisom OPEL predstavujú presne tie prvky, ktoré sme nedávno vídali iba na dizajnových štúdiách.

Grandland si v tomto smere požičal od svojej filozofickej predlohy, štúdie Opel Experimental, naozaj veľa nosných prvkov, aj keď konečný tvar a účel auta je výrazne odlišný. Ale aj v tom spočíva krása sveta dizajnu. Grandland teda prichádza medzi ľudí.

Konektivita je silná stránka modelu Grandland. Nový kokpit využíva veľké širokouhlé displeje, no nezabúda ani na tlačidlá, kde to oceníte

Konektivita je silná stránka modelu Grandland. Nový kokpit využíva veľké širokouhlé displeje, no nezabúda ani na tlačidlá, kde to oceníte

Nabitý asistentmi. Opel Grandland ponúka doteraz najväčší počet asistenčných systémov. Okrem iného aj automatickú zmenu jazdného pruhu

Nabitý asistentmi. Opel Grandland ponúka doteraz najväčší počet asistenčných systémov. Okrem iného aj automatickú zmenu jazdného pruhu

A tak, ako sme pri značke Opel zvyknutí, aj teraz prináša hodnotu za peniaze. V základnej verzii stojí toto ozaj priestranné SUV iba 29 990 €. A ak hovoríme o sprístupnení technológií z vyšších segmentov, musíme spomenúť špičkové svetlomety Intelli-Lux HD s 25 600 svetelnými prvkami v každom svetlomete, ktoré dokážu s pozoruhodnou presnosťou zaručiť maximálny výhľad vodičovi bez toho, aby oslňovali ostatných účastníkov cestnej premávky.

A keďže priveľa svetla je občas aj na škodu, napríklad keď sa vám odráža od dopravnej značky, majú tieto svetlá aj schopnosť rozpoznávať dopravné značenie a znížiť intenzitu lúčov, ktoré naň smerujú. Zaručia tak perfektnú viditeľnosť bez oslňovania.

„Za novou trojrozmernou maskou sa skrýva Opel Grandland – navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v Nemecku. Zákazníkom dáva plne na výber či chcú spaľovací, alebo elektrický pohon, alebo plug-in hybrid.“

Grandland sa snaží svoje technológie ponúknuť úplne každému, bez rozdielu preferencie pohonu. Základom tvorí dnes už úplne bežný mild-hybrid, ktorý sa však od ostatných líši tým, že vďaka elektromotoru zabudovanému do prevodovky dokáže pohnúť autom bez naštartovania motora.

Potom je tu plug-in hybrid, ktorý premosťuje svet spaľovacích a čisto elektrických áut a na záver aj čisto elektrická verzia. Zatiaľ je na výber z dvoch batérií, avšak čoskoro pribudne do ponuky aj najväčšia s kapacitou až 97 kWh, vďaka ktorej by mal Grandland zvládnuť prejsť na jedno nabitie až 700 kilometrov.

Nemci sú na Opel Grandland hrdí. Áno, platforma pochádza od koncernu Stellantis, ale Grandland je ich produkt – od návrhu, až po výrobu. Tú zabezpečuje továreň Eisenach, zmodernizovaná za 130 miliónov eur, aby vedela poslúžiť pre výrobu všetkých troch stupňov elektrifi kovaných pohonných jednotiek. Aby ste si vy, zákazníci, mohli slobodne vybrať, či to chcete viac spaľovacie, alebo úplne elektrické.

Ergonomické sedadlá s certifikátom AGR ponúkajú pokročilé masážne funkcie. Všetky textílie a poťahy sú vyrobené z recyklovaných materiálov

Ergonomické sedadlá s certifikátom AGR ponúkajú pokročilé masážne funkcie. Všetky textílie a poťahy sú vyrobené z recyklovaných materiálov

Priestor pre zadných pasažierov narástol o 20 mm. Zadné sedadlá sa sklápajú do roviny

Priestor pre zadných pasažierov narástol o 20 mm. Zadné sedadlá sa sklápajú do roviny

Batožinový priestor má vždy objem 550 litrov. Opierky sú delené v pomere 40:20:40, aby ste možnosti Grandlandu mohli využiť naplno

Batožinový priestor má vždy objem 550 litrov. Opierky sú delené v pomere 40:20:40, aby ste možnosti Grandlandu mohli využiť naplno

 




Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.