ROZHOVOR

Marek Kopča zo slovenského Hyundai: Upevňujeme vzťahy medzi zákazníkmi a značkou

Značka Hyundai sa vyvíja veľmi dynamicky. Mnoho sa pre ňu zmenilo, ale to dobré zostáva. Ako zachovať hodnoty, ktoré zákazníci ocenia a popri tom sa transformovať spolu s dobou? Zhovárali sme sa s Marekom Kopčom, riaditeľom PR a marketingu slovenského importéra vozidiel značky Hyundai.

Vydané  Text: 

Hyundai je už na Slovensku roky etablovaným hráčom a neraz útočil aj na najvyššie priečky v predajnosti, a to najmä u súkromných zákazníkov. Nakoľko si myslíte, že za to môžu samotné produkty a nakoľko je to zásluha dobrých popredajných služieb?

Za úspechom značky Hyundai nielen na Slovensku je určite kombinácia viacerých faktorov. Od dizajnovo atraktívnych, technicky vyspelých áut s výbornou výbavou, cez dobre nastavenú cenovú politiku a efektívny marketing, až po sieť autorizovaných partnerov – predajcov a opravcov. Oblasť popredajných služieb je pri tom všetkom veľmi podstatná. Kladieme dôraz na jej dostupnosť, rovnomerné rozloženie po celom území krajiny, na kvalifikovanosť personálu. Popredajné služby sú v mnohých prípadoch tým pomysleným jazýčkom na váhach, ktorý rozhodne o tom, či si zákazník vyberie auto danej značky.

Päťročná záruka Hyundai je dnes rešpektovaný pojem. Zmenilo sa v priebehu rokov niečo z obsahu samotnej záruky a z čoho dnes pozostáva?

5-ročná záruka bez obmedzenia kilometrov ostáva naďalej nezmenená a odráža našu dôveru v kvalitu vozidiel značky Hyundai. Ide o službu, ktorá stále patrí k najatraktívnejším na trhu, a zákazníci to oceňujú, pretože cítia väčšiu istotu pri výbere našich vozidiel.

Na neštandardné záruky sa snaží už niekoľko rokov reagovať aj konkurencia, a to taktiež dlhšími zárukami. Má Hyundai ešte stále konkurenčnú výhodu v tejto oblasti?

Konkurenčná výhoda stále spočíva v tom, že Hyundai poskytuje záruku na päť rokov a zároveň bez obmedzenia najazdených kilometrov. To je stále pomerne silný signál pre zákazníkov, že výrobca svojim vozidlám dôveruje. Samozrejme, konkurencia nespí a inovuje, preto aj my 5-ročnú záruku vnímame ako jeden z popredajných benefitov. K tým ďalším určite patrí napríklad Servisná zmluva, vďaka ktorej si zákazník predplatí tzv. záručný servis za pevné ceny vopred a tým pádom sa nemusí obávať rastu cien dielov a práce. Takáto inflačná poistka je v dnešných časoch vyslovene aktuálna.

Ako je to so zárukou na elektrické vozidlá? Poskytuje v tomto smere Hyundai taktiež niečo, na čo konkurencia nevie zareagovať?

Na samotnú vysokonapäťovú batériu má zákazník záruku 8 rokov alebo 160-tisíc kilometrov – podľa toho, čo nastane skôr. Veľkou výhodou značky Hyundai je však najmä skutočnosť, že všetky autorizované servisy na Slovenskú majú kvalifikáciu a personálne zabezpečenie na vykonávanie servisu a opráv elektrických vozidiel. A to vrátane opravy alebo výmeny batérie. Toto nie je pri všetkých značkách štandardom.

Ako sa mení svet popredajných služieb?

Mení a to možno výraznejšie, ako by sa na prvý pohľad zdalo. Tou najväčšou zmenou je celková digitalizácia popredajných služieb. Zákazníci čoraz viac preferujú komunikáciu so svojím predajcom alebo servisom pomocou moderných komunikačných technológií, ako je napr. videochat. Obľúbenou je aj zákaznícka zóna MyHyundai, v ktorej sa môžu elektronicky objednať do servisu, nahlásiť poškodenie vozidla alebo objednať sa na testovaciu jazdu.

Na aké popredajné služby zákazníci najlepšie reagujú?

Vo všeobecnosti naši zákazníci najlepšie reagujú na popredajné služby, ktoré im prinášajú pridanú hodnotu, finančnú úsporu a praktické riešenia pre ich vozidlá. Veľký záujem vidíme o ponuku originálneho príslušenstva, zimných kompletných kolies a pneumatík, ktoré zvyšujú komfort a bezpečnosť počas jazdy. Čoraz väčšiu odozvu v neistých ekonomických časoch a pri rastúcej inflácii má aj naša servisná zmluva, ktorá zákazníkom poskytuje predvídateľnosť nákladov na údržbu a opravy auta. Majitelia starších vozidiel Hyundai zasa môžu využívať program 4+, ktorý ponúka zvýhodnené ceny na vybrané náhradné diely. Vďaka nemu zákazníci získajú vysokú kvalitu starostlivosti o svoje vozidlo za výhodnejších podmienok.

Hyundai Day na okruhu Slovakia Ring

Hyundai N Day na okruhu Slovakia Ring

Hyundai sa špeciálne stará aj o svojich zákazníkov, ktorí majú športové vozidlá. Aj tento rok sa odohral na Slovakia Ringu Hyundai N Day. Akú máte spätnú väzbu na tento event a plánujete aj ďalší ročník?

Na Slovensku sa staráme o všetkých zákazníkov, nielen majiteľov výkonných vozidiel N. Aj preto počas roka organizujeme až dve veľké podujatia. Hyundai N Day sa väčšinou koná koncom leta a spoluorganizujeme ho so zákazníckou komunitou okolo N modelov. Najväčšou akciou roka je však Môj deň s Hyundai. V roku 2024 sme ho zorganizovali už tretí rok po sebe a našimi hosťami sú jednak zákazníci – majitelia vozidiel Hyundai, ale aj obchodní partneri, zamestnanci, zástupcovia médií. Kým N-ková akcia je viac o jazdení, Môj deň s Hyundai je až festivalovo ladené podujatie s vyšším dôrazom na sprievodný program a zábavné aktivity. Obe tieto podujatia sú však pre nás veľmi dôležité, pretože sa počas nich stretávame so skutočnými zákazníkmi a vzťahy medzi značkou a nimi sa tak výrazne upevňujú.

A čo eventy napríklad čisto pre elektrické vozidlá?

Nad konceptom špeciálneho podujatia venovaného výlučne majiteľom elektrických áut Hyundai už premýšľame. Zatiaľ sú však majitelia a majiteľky EV spokojnými hosťami oboch vyššie spomínaných podujatí, keďže v ponuke máme klasické elektrické autá ako Inster, Kona Electric, Ioniq 5 a Ioniq 6, ale aj prvý vysokovýkonný elektrický Ioniq 5 N.

Vysokovýkonný elektrický Ioniq 5 N

Vysokovýkonný elektrický Ioniq 5 N

Keď hovoríme o elektrických vozidlách, medzi popredajné služby jednoznačne patrí aj nabíjacia karta. Ako sa darí tej vašej a aké benefity prináša pre zákazníkov?

Pre majiteľov zo siete nabíjateľných modelov Hyundai, teda čisto elektrických a plugin hybridných áut, ponúkame službu Charge myHyundai. Jej najväčšou výhodou je, že vďaka nej môžu nabíjať na drvivej väčšine verejných nabíjacích staníc bez ohľadu na to, kto je ich prevádzkovateľom. Nabíjanie je tak pre našich zákazníkov oveľa pohodlnejšie a praktickejšie. Stačí im jedna nabíjacia karta a jedna aplikácia v mobile. Podľa štatistiky si službu Charge myHyundai aktivovalo až 68% všetkých majiteľov elektrických vozidiel Hyundai predaných v roku 2024.

Ktorý model bol pre vás v roku 2024 najúspešnejší?

Mimoriadne úspešný rok má za sebou model i30, ktorý prešiel faceliftom. Za prvých 11 mesiacov roka 2024 sa z neho predalo 3 283 kusov, čo predstavuje medziročný nárast až 20%. Všetko nasvedčuje tomu, že sa stane celkovo tretím najpredávanejším autom na Slovensku za rok 2024. Naším druhým napredávanejším modelom a najpredávanejším SUV bol Tucson a prvú trojicu uzatvára stálica i20. Dobre sa darilo aj novej generácii modelu Kona, ktorej predaj by mal atakovať hranicu 700 predaných vozidiel.

Čo zaujímavé chystá Hyundai v roku 2025

Zákazníci sa môžu tešiť na novinky predstavené v roku 2024. Malé elektrické mestské auto INSTER s cenovkou od 23 250 € do predajní dorazí na prelome januára a februára, jeho dobrodružnejšia verzia INSTER CROSS v apríli až máji. Doslova veľkou novinkou je IONIQ 9, veľké a priestranné elektrické SUV, ktoré bude u predajcov fyzicky dostupné v priebehu leta.




Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.