Predstavujeme

Audi A5: Prináša viaceré novinky, ktoré môžu zmeniť hru v automobilovom priemysle

Nové označovanie modelov Audi prisudzuje párne čísla elektrickým modelom a nepárne spaľovacím. Z Audi A4 je teda Audi A5, avšak o číslo narástla aj veľkosť a ďalej sa posunuli aj technológie a kvalita.

Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 11/2024.
Vydané  Text: 

Audi začína s najväčšou modelovou ofenzívou, ktorá so sebou prináša aj nevyhnutné upratovanie v názvoch áut. Párne čísla dostali čisto elektrické modely a nepárne spaľovacie. Veľa to hovorí aj o budúcom smerovaní značky Audi.

Popri tom, ako intenzívne investuje do špičkových technológií v oblasti elektromobility, nezanedbáva ani stále veľmi populárne spaľovacie motory, ktoré sú voľbou číslo 1 pre firemnú klientelu, alebo ľudí, ktorí trávia v aute veľa času a kilometrov. Práve tí boli inšpiráciou pri zrode nového modelu Audi A5. Cieľom bolo poskytnúť im komfort nielen na dlhých trasách vďaka dobrým sedadlám a vynikajúcemu podvozku, ale aj na tých krátkych, kde si veľmi rýchlo a intuitívne dokážu nastaviť všetko potrebné na novom, optimalizovanom systéme Audi MMI.

Ten ponúka rýchly prístup ku všetkým užitočným funkciám, rozsiahle možnosti individualizácie a usporiadania vlastných obľúbených skratiek rovno na displej, ako aj natívne aplikácie, vďaka ktorým už nemusíte pri počúvaní Spotify, či navigácii cez Waze zaťažovať svoj mobilný telefón. Spustíte ich priamo cez systém auta.

Špičkové osvetlenie, ktoré sa nielen stará o aktívnu bezpečnosť, ale aj slúži na komunikáciu s okolím a v neposlednom rade pre vizuálne potešenie posádky, je už akousi tradičnou výsadou značky Audi, ktorá si na svetelných technológiách dáva mimoriadne záležať a sú pevnou súčasťou jej imidžu.

Ikonická mriežka chladiča Singleframe je pre väčší dojem dynamiky širšia a nižšia, s výplňou v podobe 3D štruktúry. Aerodynamický koeficient cd dosahuje hodnotu výborných 0,27 (A5 Sedan).

Ikonická mriežka chladiča Singleframe je pre väčší dojem dynamiky širšia a nižšia, s výplňou v podobe 3D štruktúry. Aerodynamický koeficient cd dosahuje hodnotu výborných 0,27 (A5 Sedan).

Nástupca modelu A4 prichádza vo dvoch karosárskych variantoch a s trochou mystifi – kácie: model A5 Sedan je totiž v skutočnosti liftback s krásnou siluetou coupé. Tento krok jednoznačne chválime a je už len vtipný detail, že nová A5 Sedan sa tak viac priblížila k predchádzajúcej generácii práve modelu A5. Audi A5 Avant má až na výšku rovnaké rozmery. Dodatočných 16 mm sa prejavuje nad hlavami zadných pasažierov.

Nové Audi A5 narástlo oproti predchádzajúcej A4 vo všetkých rozmeroch. Sedan aj Avant majú prakticky totožné rozmery. Zadní pasažieri však nájdu v modeli A5 Avant o 15 mm viac miesta nad hlavou.

Nové Audi A5 narástlo oproti predchádzajúcej A4 vo všetkých rozmeroch. Sedan aj Avant majú prakticky totožné rozmery. Zadní pasažieri však nájdu v modeli A5 Avant o 15 mm viac miesta nad hlavou.

Sedan je liftback so vzrušujúcou siluetou coupé! Pre lepšiu využiteľnosť dostal model A5 Sedan veko kufra, ktoré sa otvára spolu so zadným sklom. To mimoriadne zlepšuje využiteľnosť aj prístup do batožinového priestoru.

Sedan je liftback so vzrušujúcou siluetou coupé! Pre lepšiu využiteľnosť dostal model A5 Sedan veko kufra, ktoré sa otvára spolu so zadným sklom. To mimoriadne zlepšuje využiteľnosť aj prístup do batožinového priestoru.

Inzercia

Na pohon slúžia inovatívne pohonné jednotky, ktoré sa snažia maximálne zúročiť každú kvapku paliva. Model A5 prichádza s motormi 2.0 TFSI a 2.0 TDI. Benzínový motor TFSI je naladený buď na 110 kW (150 k) alebo 150 kW (204 k), motor 2.0 TDI MHEV plus má rovno 150 kW (204 k). Výkonnejšia verzia TFSI využíva prvýkrát turbodúchadlo s variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek VTG. Turbo sa teda podľa podmienok dokáže správať ako malá turbína s rýchlymi reakciami na plyn, alebo väčšia turbína s väčším prietokom plynov. Zaujímavý je aj systém MHEV plus, ktorý sa Audi rozhodlo netradične použiť v naftových variantoch svojho modelu.

Predné svetlomety obsahujú najmodernejšiu Matrix LED technológiu s digitálnymi hlavnými aj dennými svetlami. Majú nastaviteľný svetelný podpis a sú plne animované, čím odzrkadľujú estetiku pohybu – hlboko zakorenenú vo svetelnej DNA Audi a takú dôležitú pri jeho modeloch. Živé svetlomety prepájajú fyzický a digitálny svet do jedného.

Predné svetlomety obsahujú najmodernejšiu Matrix LED technológiu s digitálnymi hlavnými aj dennými svetlami. Majú nastaviteľný svetelný podpis a sú plne animované, čím odzrkadľujú estetiku pohybu – hlboko zakorenenú vo svetelnej DNA Audi a takú dôležitú pri jeho modeloch. Živé svetlomety prepájajú fyzický a digitálny svet do jedného.

Sofistikovaný 48 V mild-hybridný generátor je prepojený aj priamo s nápravou, takže dokáže autom pohnúť bez potreby naštartovania motora. Auto tak zvládne napríklad parkovacie manévre v malej rýchlosti úplne potichu. Generátor dokáže pri akcelerácii autu pomôcť výkonom až 18 kW (24 k), čím šetrí v priemere až 10 g CO2/km alebo 0,38 l nafty na 100 km. Maximálny výkon rekuperácie je až 25 kW, čo sa pozitívne prejavuje na nižšom opotrebení bŕzd. Modely s výkonom nad 150 kW sa ponúkajú aj s pohonom quattro ultra.

Zadné svetlá provokatívne vytŕčajú z profilu karosérie. Obsahujú druhú generáciou OLED panelov, každý má v sebe 60 svietiacich segmentov. Pridanou hodnotou nie je len možnosť zvoliť si jeden z niekoľkých svetelných podpisov a efektná uvítacia animácia, ale aj schopnosť zadných svetiel komunikovať s ostatnými účastníkmi premávky pomocou symbolov a animácií.

Zadné svetlá provokatívne vytŕčajú z profilu karosérie. Obsahujú druhú generáciou OLED panelov, každý má v sebe 60 svietiacich segmentov. Pridanou hodnotou nie je len možnosť zvoliť si jeden z niekoľkých svetelných podpisov a efektná uvítacia animácia, ale aj schopnosť zadných svetiel komunikovať s ostatnými účastníkmi premávky pomocou symbolov a animácií.

Systém MHEV plus používa aj (zatiaľ) vrcholná verzia S5, ktorej pod kapotou sídli mohutný benzínový šesťvalec 3.0 V6 TFSI a obidve turbodúchadlá majú zároveň technológiou VTG. Dosahuje maximálny výkon 270 kW (367 k) a krútiaci moment až 550 Nm v rozsahu od 1 700 do 4 000 otáčok. Aj vďaka upravenej, zosilnenej a odľahčenej dvojspojkovej prevodovke S tronic zrýchli na 100 km/h len za 4,5 sekundy. Audi S5 má taktiež znížený a upravený podvozok, pohon quattro ultra so športovým zadným diferenciálom, väčšie brzdy a decentný bodykit prezrádzajúci potenciál tohto výkonného luxusného krížnika. Audi A5 je už možné objednať, prvé kusy prídu koncom tohto roka.

Prvýkrát: turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek pre model TFSI s výkonom 150 kW (204 k) a pre model S5, ako aj mild-hybrid MHEV plus so schopnosťou čiastočne elektrickej jazdy pre motory TDI.

Nová platforma PPC (Premium Platform Combustion), určená pre spaľovacie modely s pozdĺžne uloženým motorom, má svoju premiéru práve v modeli Audi A5. Zastrešuje novú generáciu automobilov, ktoré sa budú vyznačovať atletickým dizajnom, kompletne novým interiérom a špičkovou elektronikou pripravenou na výzvy budúcnosti.

Nová platforma PPC (Premium Platform Combustion), určená pre spaľovacie modely s pozdĺžne uloženým motorom, má svoju premiéru práve v modeli Audi A5. Zastrešuje novú generáciu automobilov, ktoré sa budú vyznačovať atletickým dizajnom, kompletne novým interiérom a špičkovou elektronikou pripravenou na výzvy budúcnosti.

Značka Audi prechádza veľkou zmenou a model A5 je jej prvým nositeľom. Nástupca známeho modelu A4 ponúka aj naďalej spaľovacie motory, čoho symbolom je práve nepárne číslo v jeho označení. Ak si však myslíte, že zmena mena je len kozmetická, tak nové Audi A5 kvalitou a technológiami ukazuje, že sa za ňou môže skrývať viac.

Predná aj zadná päťprvková náprava boli prepracované pre výrazne vyššiu presnosť štandardne dodávaného progresívneho riadenia, väčší komfort a dynamickejšie jazdné vlastnosti. K dispozícii sú adaptívne tlmiče so zväčšeným rozsahom medzi komfortným a športovým nastavením.

Štyri hlavné črty interiéru:

  • Zameraný na človeka: rozmiestnenie, funkcie aj ovládanie sú navrhnuté s ohľadom na reálne každodenné používanie s cieľom uľahčiť posádke život.
  • Digital Stage: digitálnym javiskom sú v tomto prípade OLED displeje systému Audi MMI vpredu. Prístrojový štít a hlavný displej sú zakrivené okolo šoféra, ktorý sa dostal do centra pozornosti. Spolujazdec má svoj vlastný plnohodnotný displej, ktorý sa pri jazde vodičovi zatemní, pričom spolujazdec ho môže naďalej plnohodnotne využívať. To všetko umožňuje verzia 1.2 elektronickej platformy E3, ktorá tvorí nervový systém celého auta.
  • Dizajn tvorený materiálmi: rôzne farby a prirodzené štruktúry materiálov sa spolupodieľajú na dizajne kabíny.
  • Vizuálna čistota: interiéry Audi vždy museli vyzerať ako dobre uprataná kancelária, do ktorej sa šofér bude vždy rád vracať a všetko nájde tam, kde očakáva.
Odkaz na minulosť, súčasná interpretácia: krásne rozšírené blatníky v štýle Audi Urquattro sú zakorenené v dizajnovom DNA Audi.

Odkaz na minulosť, súčasná interpretácia: krásne rozšírené blatníky v štýle Audi Urquattro sú zakorenené v dizajnovom DNA Audi.

Sú celoročné pneumatiky pre každého? 5 mýtov, ktorým niektorí vodiči stále veria




Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.




Inzercia

Inzercia