Elektromobilita so ZSE Drive

Posledných pár krokov / Nabíjanie vozidiel pre Last mile delivery aj kamióny od ZSE Drive

Čím menšia vzdialenosť a väčšia adresnosť, tým vyššia cena prepravy. Aspoň tak to platí v logistike. Aj preto sa oplatí na tzv. Last mile delivery využívať elektromobilitu.

Vydané  Text: 

Veľké továrne produkujú tovar v obrovských množstvách. Na tie najdôležitejšie sklady a medzisklady ho prevážajú na veľké vzdialenosti lietadlá, lode alebo kamióny. Avšak čím bližšie je daný tovar ku svojmu adresátovi, tým sú nároky na prepravu vyššie a presnejšie. Kým medzi skladmi sa používajú veľké dodávky a tieto trasy sú prakticky dopredu naplánované a nemenné, doviezť tovar priamo do predajne alebo k zákazníkovi majú už na starosti kuriéri s variabilnými rozpismi jázd, ktorí absolvujú povestnú „poslednú míľu“ (aj preto sa tomuto typu logistiky hovorí Last mile delivery). Miesta doručenia sú často v obytných alebo obchodných zónach, auto niekedy prejde doslova len pár desiatok metrov, než zastaví a obslúži ďalšieho zákazníka. Na to je elektromobil doslova ako stvorený.

Spaľovacím autám rozhodne neprospievajú časté štarty. Zvyšujú záťaž štartéra, neprospievajú spotrebe a dodávky sú práve pre toto často vybavené až dvoma batériami. O emisiách a hluku ani netreba hovoriť. Elektrické vozidlá určené na rozvoz tovaru týmto vôbec netrpia a náklady na ich prevádzku sú doslova zlomkové.

Niekedy slúžia na Last mile delivery aj kamióny – napríklad ak zásobujú veľké obchodné centrá či supermarkety v meste. Aj tu sa elektrina javí ako ideálny systém pohonu.

Aj takéto vozidlá však treba nabíjať ZSE Drive má v súčasnosti vo svojej verejnej nabíjacej sieti viacero lokalít, kde je možné nabíjať aj nákladné auto či kamión. Ide napríklad o lokality D4 Rovinka, Beladice, Tanker Čaradice, Kozí Vŕšok pri Ružomberku, Bratislava – Slovnaft Tuhovská, Bratislava – Petržalská tržnica, EMPARK v Trnave.

Logistika však musí často fungovať ako dobre namazaný stroj a spoliehať sa na tretiu stranu pri nabíjaní môže prinášať nepredvídateľné situácie (obsadené nabíjačky a podobne). Preto ponúka ZSE Drive možnosť prenajať si nabíjaciu stanicu a umiestniť ju priamo vo svojom logistickom parku. V cene potom máte aj servis nabíjacej stanice, prípadne jej výmenu po skončení jej životnosti. Zároveň ušetríte nemalú počiatočnú investíciu do kúpy takejto stanice. Samozrejme, samotné prevádzkové náklady budú dlhodobo najnižšie, ak si takúto stanicu predsa-len kúpite.

K nabíjacej stanici ponúka ZSE Drive komplexné dodatočné riešenia, online služby a pozáručný servis. Máte možnosť dostávať podrobný výpis spotreby na nabíjacej stanici, prípadne k nej mať prístup cez web. Skontrolujete si jej vyťaženosť, získate prehľad nabíjaní online v čase a prístup k rôznym reportom. V prípade, že vlastníte flotilu automobilov, môžete každému autu (alebo vodičovi) prideliť nabíjaciu kartu a následne presne sledovať ich spotrebu cez rôzne reporty a analýzy. Celý čas máte k dispozícii prvotriedny servis a asistenciu – aktívny monitoring nabíjacích staníc a riešenie prípadných technických porúch do 72 hodín.

S nabíjaním vo vlastnom depe cez ZSE Drive získate benefit najvýhodnejšieho nabíjania. Na nabíjanie sa dá efektívne využiť aj povinná 45-minútová prestávka pre vodičov. Samotné prevádzkové náklady elektrických nákladných áut sú najmä pri Last mile delivery doslova zlomkom v porovnaní s nákladmi na prevádzku spaľovacích áut.

Vďaka inteligentnému riadeniu spotreby nabíjacích staníc môžete ušetriť aj na samotnej rezervovanej kapacite elektrickej energie. Základný load management zabezpečí prerozdelenie dostupnej rezervovanej kapacity medzi pripojené elektromobily tak, aby v žiadnom momente neprekročila vaše stanovené maximum. Vyhnete sa tak zvýšeným nárokom na pripojenie budovy do distribučnej siete. Môžete pritom určiť wallboxy, ktoré budú obslúžené prioritne bez obmedzenia (VIP).

Dynamický load management s kontrolou voľnej kapacity sleduje v reálnom čase odber celej budovy a na nabíjanie poskytne len aktuálne nevyužitú časť. V takomto riešení je možné úplne eliminovať zvýšené náklady, ktoré osadenie nabíjacích staníc prináša.




Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.




Inzercia

Inzercia