PREDSTAVUJEME
Vynovený Nissan Qashqai: Čaro prvého pohľadu
Vynovený Nissan Qashqai kladie dôraz na čaro prvého pohľadu. Nestráca ani sekundu a snaží sa vás osloviť kompletne prepracovanou prednou časťou s jedinečnými dizajnovými nápadmi. Tým sa však príbeh faceliftu zďaleka nekončí. Pokračuje totiž aj v interiéri – a čo je najdôležitejšie, aj v srdci infotainmentu, kam sa nasťahoval Google.
Vydané Text: Juraj Hrivnák
Nissan Qashqai bol po svojom uvedení najpredávanejší automobil v Európe. Spájal praktický a dobrodružný charakter SUV s nízkymi prevádzkovými nákladmi a jednoduchosťou ovládania bežných hatchbackov. Odvtedy prešla dlhá cesta, ale cieľ modelu Qashqai, ponúknuť štýlovú mobilitu a praktické riešenia čo najväčšej skupine zákazníkov, zostal nezmenený.
Vynovená generácia chce osloviť sofistikovanejším dizajnom, prepracovanejšími technológiami a najmä výrazne vylepšenými palubnými funkcionalitami. Mnoho z týchto výhod vychádza z použitia novej platformy od Google, ktorá teraz poháňa infotainment a už sa nám vo viacerých modeloch osvedčila.
Pribudli prvky ako 3D parkovacie kamery, šikovná funkcia neviditeľnej kapoty pre lepší prehľad, čo sa nachádza medzi prednými kolesami pri parkovaní, ale aj ultra širokouhlé kamery, ktoré oceníte pri vychádzaní z úzkych parkovacích miest, kde nemáte dostatočný rozhľad na premávku prichádzajúcu zboku či vpredu, alebo vzadu.
Toto všetko nájdete v krajšom interiéri plnom hodnotnejších materiálov, ktorý sa vo večerných hodinách môže kúpať v štýlovom ambientnom osvetlení, kde máte na výber až zo 64 farieb. To platí pre výbavy N-Connecta a N-Design.
„Nissan Qashqai založil segment mestských crossoverov a niekoľko rokov bol absolútnym bestsellerom. Nová generácia má našliapnuté pokračovať v tomto úspechu.“
Qashqai však nenecháva nič na náhodu a prichádza s najmodernejšími technológiami aj pod svojou prednou kapotou. Za všetko hovorí úplne unikátna pohonná jednotka e-POWER, ktorá kombinuje to najlepšie z jazdy s plne elektrickým autom s jednoduchosťou tankovania auta so spaľovacím motorom. Pre maximálnu efektivitu navyše využíva jedinečný motor s variabilným kompresným pomerom a nevídanou termálnou účinnosťou v širokom spektre jazdných režimov.
Trojvalcová jednotka slúži ako generátor elektrickej energie pre batériu a elektromotor. Vďaka inteligentnému manažmentu batérie dosahuje maximálny výkon elektromotora až 140 kW a Qashqai vo verzii e-POWER jazdí naozaj veľmi dynamicky, no vždy s minimálnou spotrebou, ktorej hodnota podľa WLTP dosahuje iba 5,1 – 5,3 l/100 km. K dispozícii je aj verzia Mild Hybrid s 1,33-litrovým benzínovým štvorvalcom a bezstupňovou prevodovkou CVT pre maximálne hladkú akceleráciu. Qashqai ako jeden z mála ponúkne aj možnosť pohonu všetkých štyroch kolies.
Juraj Hrivnák
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.