Predstavenie Alfa Romeo Junior: Na mene nezáleží

Zvlášť, ak ho automobilka avizuje dlhodobo vopred a až po predstavení sa talianska vláda rozhodla, že auto sa tak volať nebude, pretože sa nevyrába v Taliansku. A tak sa označenie Milano zmenilo na Junior. Oveľa podstatnejšie však budú vlastnosti vozidla, ktoré má vyniesť automobilku na výslnie.

Vydané  Text: 

Ľud mieni, vláda mení

Zmenu mena po predstavení vozidla tu nemáme prvý raz. Svoje o tom vedia automobilky ako Porsche (z 901 na 911), Fiat (z Gingo na Panda), Aston Martin (z Vantage GT3 na Vantage GT12) a pár ďalších. Väčšinou išlo o námietky konkurencie, ktorej sa nepáčilo, že nový názov sa podobá na označenie ich modelov. Až v prípade Alfy Romeo do toho vstúpil štát a namietal, že auto sa vyrába v Poľsku, a tak nemôže niesť meno talianskeho mesta. Automobilka zareagovala pružne. Názov Milano vyjadroval poctu automobilky mestu, v ktorom vznikla, navyše sa pre neho rozhodla aj verejnosť, pretože Alfa Romeo im dala na výber spomedzi viacerých mien. A čo Junior? Ten sa odvoláva na populárne kompaktné kupé z druhej polovice 60-tych rokov. Aj toto označenie sa v ľudovom hlasovaní nachádzalo na vysokých priečkach.

  • Dĺžka: 4 173 mm
  • Šírka: 1 781 mm
  • Výška: 1 532 mm
  • Rázvor: 2 562 mm

Logo na novom mieste

Maske chladiča doteraz vždy dominovalo logo automobilky, ktoré pochádza od milánskeho kniežacieho roku Visconti-Sforza. Novinka ho presunula na kapotu a v závislosti od verzie sa na mriežke nachádza buď jeho štylizovaná verzia, alebo nápis Alfa Romeo na kovovej sieťovine.

Starí známi, aj noví

Giulietta a MiTo. Modely, ktoré patrili medzi najdostupnejšie a populárne nielen v Taliansku a nielen z pohľadu značky Alfa Romeo. A práve na ich majiteľov sa zameriava nový model Junior. Rovnako tak chce k automobilke pritiahnuť nových priaznivcov. Vzhľadom na emotívny a príťažlivý dizajn s množstvom zaujímavých prvkov sa jej to do veľkej miery môže podariť. Okrem dizajnu osloví Alfa Romeo Junior aj dynamickými jazdnými vlastnosťami, ktoré konštruktéri ladili na okruhu Balocco.

Elektrický začiatok

Nemyslíme tým elektrizujúcu atmosféru predstavenia novinky, ani napätie, ktoré spôsobila talianska vláda odporom k názvu Milano. Ide o pohonné jednotky, ktoré bude mať Alfa Romeo Junior pod kapotou. Začne s plne elektrickými motormi, čo bude mať premiéru v histórii značky. Verzia Elettrica dosiahne výkon 115 kW (156 k), výkonnejšia s tradičným označením Veloce ponúkne až 176 kW (240 k). Vďaka batérii s kapacitou 54 kWh možno rátať s dojazdom prevyšujúcim 400 km. Na rýchlonabíjacej stanici s jednosmerným prúdom (DC) nabijete batériu výkonom 100 kW a z 10 na 80 % to potrvá menej ako 30 minút.

Inzercia

Inzercia

Hybridné pokračovanie

Okrem čisto elektrického pohonu sa pod kapotou môže objaviť aj mild-hybridná technológia. To znamená spojenie 1,2-litrového benzínového prepĺňaného 3-valca s podporným elektromotorom umiestneným v 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovke. Táto verzia očarí všetkých milovníkov dynamickej jazdy. Dopredu dostane samosvorný diferenciál, tuhšie stabilizátory a nižšiu svetlú výšku. Komu by to bolo málo, isto si počká na verziu Q4 s pohonom všetkých kolies.

Inzercia

Inzercia

Kolesá robia auto

Stará pravda, ktorú vedela Alfa Romeo vždy naplno využiť vo svoj prospech. Môžete zakryť logo v strede disku a podľa tvarov lúčov budete presne vedieť, že pochádzajú z Talianska. V rovnakom duchu sa nesú aj nové disky so 4 ramenami. Junior sa z hľadiska ich rozmeru nijako neobmedzuje. Do blatníkov sa zmestia až vo formáte s 20-palcovým priemerom.

Maximálny prehľad

Alfa Romeo Junior pokračuje v novom pohľade na tradičné prvky aj v interiéri. Prístrojová doska kedysi využívala dva tubusy. Pripomínajú ich dva oblúky, ktoré dnes tvoria kryt nad 10,25-palcovou obrazovkou so širokými možnosťami konfigurácie a nastavenia zobrazovaných údajov. V strede ju dopĺňa druhá rovnako veľká dotyková obrazovka koketne natočená na vodiča. Tým jasne dáva najavo, na koho sa tento model zameriava.

Ide to aj bez káblov

Konektivita nemôže nijako zaostávať, o čom svedčia USB-C konektory v interiéri, možnosť bezdrôtového nabíjania a spojenia vozidla s telefónom, ako aj aplikácia My Alfa Connect, ktorá cez mobilný telefón umožňuje prístup k viacerým funkciám a informáciám vrátane možnosti odomykania, otvárania dverí, či štartovania.

Športové srdce

Alfa Romeo zvykla dopĺňať svoje vozidlá o slogan Cuore sportivo, čiže športové srdce. Obsah tohto sloganu dokáže naplniť aj model Junior. Okrem výkonu aj vynikajúco vyzerajúcimi tvarovanými sedadlami Sabelt, ktoré sľubujú, že vás v zákrutách podržia, čalúnením alkantarou, či kovovými pedálmi, alebo čiernou odtrhovou hranou na veku batožinového priestoru.

Myslí na všestrannosť

Šport, krása, moderná konektivita. Popri tom všetkom myslí Alfa Romeo Junior aj na praktickú stránku života. Batožinový priestor s objemom 400 litrov dostal výškovo nastaviteľné dno, operadlá zadných sedadiel delené v pomere 60 : 40 a aby nabíjacie káble neprekážali, majú pre ne elektrické verzie vytvorené špeciálne odkladacie miesto pod prednou kapotou. Bohatosť výbavy podčiarkujú prvky ako Matrix LED svetlomety, rozsiahla armáda asistenčných systémov vrátane autonómnej jazdy na úrovni Level 2, či masážne sedadlo vodiča.




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.