Predstavujeme

Predstavujeme novú TRIEDU G od Mercedes-Benz

Máloktoré auto je také charakteristické, také rozpoznateľné a také ikonické ako Mercedes-Benz Trieda G. Jeho duch sa zrodil v roku 1979 a úspešne sa prevteľuje z jednej generácie na druhú.

Aj keď neustále pribúda komfort, bezpečnosť, technológie a luxus, duch géčka na vás dýcha z každého centimetra štvorcového karosérie, ktorá nepozná obliny a hovorí vám, že sa v živote rozhodne nemusíte obmedzovať.
Vydané  Text: 

Mercedes-Benz Trieda G je ikona, ktorá dáva svojim majiteľom slobodu od roku 1979. Azda najväčším meradlom jej úspechu je fakt, že ľudia doslova nechceli, aby sa zmenila. Je to jedno z mála áut, ktoré dokázalo pokračovať vo svojom veľmi úspešnom živote takmer bezo zmeny po desiatky rokov.

Zmeny ale stále prichádzali. Postupne sa do auta dostávali komfortné prvky, pribúdal luxus, zlepšovalo sa spracovanie. Ale základ, ktorý tvorí charizmu Triedy G, zostával dlho rovnaký. Odhalené pánty dverí, výrazné kľučky dverí, výhradne hranatá karoséria a tuhá zadná náprava. Jeden veľký generačný skok sa značke Mercedes-Benz s Triedou G už podaril. Všetci boli v napätí, ako to dopadne, pretože reinkarnácia ikony má iba dva možné scenáre: totálny neúspech, alebo obrovský úspech.

Svet nakoniec Triede G doprial to druhé napriek tomu, že išlo o najluxusnejšiu a najsofistikovanejšiu Triedu G v histórii. Inžinierom v Mercedes-Benz sa akosi podarilo vnuknúť inherentne nesofistikovanému autu sofistikovanosť, komfort, luxus a slušné jazdné vlastnosti. A navyše, zázrakom, ešte viac štýlu. Všetky ťažiskové schopnosti však zostali, alebo sa ešte zlepšili. Tri uzávierky, redukcia, rebrinový rám a aj tuhá náprava, ktorú sa podarilo naladiť oveľa lepšie, než má človek právo očakávať.

Najnovšia generácia Triedy G, na ktorú sa práve pozeráte, nadväzuje na víťazné ťaženie svojich predchodcov. Zvonku sa zmenila iba minimálne. Aj to hovorí o absolútnej nadčasovosti charizmaticky hranatej karosérie. Vnútri a celkovo pod kabátom však nastali zásadné zmeny.

Spaľovacie motory získali mild-hybrid. Výsledkom je úspora paliva na jednej strane, ale na druhej strane zároveň ešte väčšie prehĺbenie schopností Triedy G mimo spevnených ciest vďaka lepším reakciám na plyn a vyššiemu výkonu v nízkych otáčkach, ktoré sa v teréne často využívajú pri plazivej jazde.

Elektrická verzia Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology posúva schopnosti v teréne ešte ďalej vďaka nezávisle ovládaným kolesám. Prichádza s vlastnými dizajnovými prvkami, vďaka ktorým ju rozpoznáte, ale v prvom rade vám bude jasné, že sa pozeráte na Triedu G. Nezávisle od pohonu je tu ešte interiér a technológie. Na tomto poli dostalo géčko všetky luxusné a bezpečnostné prvky, na ktoré sme zvyknutí z limuzín a SUV značky Mercedes-Benz. Konečne je tu aj bezkľúčový vstup a štart KEYLESS-GO, nové alebo zdokonalené asistenčné systémy a na palube si môžete dopriať tú najväčšiu mieru luxusu a individualizácie vďaka programu MANUFAKTUR.

Nová Trieda G dostala aj špecifické prvky: TERÉNNY KOKPIT a funkcia s názvom Transparentná kapota (v spojení s 360° kamerou) pomáhajú vytvárať digitálny zážitok z jazdy v teréne. Na pohon legendy budú slúžiť tri elektrifikované spaľovacie motory: Model G 450 d poháňa radový naftový šesťvalec s výkonom 270 kW (367 k), krútiacim momentom 700 Nm a elektrickou pomocou s výkonom 15 kW a 200 Nm.

Model G 500 má pod kapotou taktiež radový šesťvalec, avšak spaľujúci benzín. Má výkon až 330 kW (449 k) a krútiaci moment 560 Nm. Ťaží z rovnakej mild-hybridnej jednotky, ktorá pomáha výkonom 15 kW a 200 Nm. Vrcholom, a najúspešnejším modelom v našich končinách, bude Mercedes-AMG G 63. Ten má pod kapotou legendárny osemvalec 4.0 V8 Biturbo s výkonom až 430 kW (585 k). Aj tu je samozrejmosťou elektrická podpora. AMG prináša špecifický dizajn a systém AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou hydraulickou stabilizáciou nakláňania a adaptívnym nastaviteľným tlmením.

Elektrická Trieda G má sériovo na slovenskom trhu údržbový servis a predĺženú záruku, v oboch prípadoch po dobu 6 rokov alebo do najazdenia 90 000 km. Trieda G so spaľovacím motorom má v cene vozidla na slovenskom trhu predĺženú záruku počas 6 rokov alebo 200 000 km. Pri uvedení na trh je špeciálne pre elektrickú verziu k dispozícii exkluzívny mimoriadny model EDITION ONE s rozšírenou sériovou výbavou, ktorý bude dostupný len počas prvého roka predaja.





Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.


ODPORÚČANÉ