EXTRA | Moto Guzzi V100 Mandello: Viac ako len krása
Keď Taliani postavia motocykel, najprv sa verejnosť zamiluje do jeho vzhľadu. Proporcie, línie, farby. Keby išlo iba o vzhľad, nik by si nekupoval iné ako talianske stroje. A tak pri jednom z najočakávanejších motocyklov minulého roka stále visela otázka – ako jazdí?
Vydané Text: Martin Šebesta
Odpoveď vám nepoviem hneď na začiatku. Najprv sa sám musím potešiť z toho, ako krásne tento stroj vyzerá. Tiež som rok od prvého predstavenia čakal, kedy sa k nemu konečne dostanem. Fotky som videl azda všetky, ktoré sa dali. A nad nimi som sa zamýšľal, kam asi tak V 100 Mandello zaradím. Na turistu sa mi Moto Guzzi zdala akási nízka a so slabou ochranou pred živlami. Na športovca zase mohutná. A tak musel prísť moment prvého stretnutia, aby boli veci jasnejšie.
Vyjasňovanie netrvalo vôbec dlho. Aj keď sa musím priznať, že dvojvalec s valcami vyzývavo trčiacimi do priestoru mi nedával spávať. Takto to nik iný nerobí (odmyslime si BMW a ich boxer) a vyzerá to super. Plynulá línia nádrže prechádzajúca do sedadla a všadeprítomne štylizované V zvyšujú estetickú príťažlivosť. A tá trieda? Nuž, keď to nie je ani športovec, ani turista, tak je to ich kombinácia. A hotovo. Ďalej sa tým zaoberať netreba. Lebo má to silný motor, dozadu smeruje kardan, v štandarde máte aj tempomat, LED svetlá aj s prisvecovaním v náklone a kolesá vyzerajú, že im budú chutiť zákruty.
Tak teda rýchlo jazdiť. Už prvé metre hovoria, že tu sa myslelo na maximálny kontakt s vozovkou. Obrátená vidlica vpredu s nastaviteľným odskokom aj útlmom, vzadu si nastavíte predpätie aj odskok. Keď viete, ako sa s tým pohrať, nastavíte si ju presne podľa seba. Ak nie, nechajte to buď v základnom nastavení, alebo si vyberte verziu S s elektronickým podvozkom. Vyskúšal som obe, nedá sa porovnať. Elektronický podvozok sa dokáže celkom rýchlo prispôsobiť tomu, čo máte práve pod kolesami, a to máte k dispozícii aj 4 jazdné režimy. Z každého nastavenia som cítil, že motocykel má najradšej dobré cesty. Inde už z presvedčenia tuhšie naladenie uberalo z pohodlia jazdy. Zvlášť, keď síce sedíte relatívne vzpriamene, no stále viac naklonení dopredu a s dosť zatvorenými kolenami. Nuž, Taliani to šili na seba a výšku svojej populácie.
Inzercia
A motor? Úplne nový a prvý raz v značke chladený vodou. O nedostatku výkonu nemožno hovoriť. Krútiaci moment vrcholí niečo pod 7 000 ot./min., výkon pridáva necelé 2 tisícky otáčok. Vzhľadom na celkovú tuhosť reaguje stroj na pokyny veľmi rýchlo, akurát tak presnosť prevodovky nebola vždy úplne ukážková. Ale aj to hovorí o charaktere motocykla, ktorý si za svoje služby vypýta niečo okolo 5 l/100 km.
Ak chcete vytŕčať z radu a tešiť sa z originálneho stroja, užívať si priamejšie prepojenie s cestou a máte rád charakter, ktorý vás nemusí počúvať úplne na slovo, je Mandello to, čo potrebujete. Nudiť sa istotne nebudete.
Technické údaje Moto Guzzi V100 Mandello | |
Motor | V2, 1 042 cm3 |
Výkon motora | 84,6 kW (115 k) pri 8 700 ot./min. |
Krútiaci moment | 105 Nm pri 6 750 ot./min. |
Pohon | kardan |
Prevodovka | M6 |
Objem nádrže | 17 l |
Palivo | benzín |
Pneumatiky predná; zadná | 120/70 R17; 190/55 R17 |
Hmotnosť | 233 kg |
Cena | od 15 690 eur |