EXTRA | Moto Guzzi V100 Mandello: Viac ako len krása

Keď Taliani postavia motocykel, najprv sa verejnosť zamiluje do jeho vzhľadu. Proporcie, línie, farby. Keby išlo iba o vzhľad, nik by si nekupoval iné ako talianske stroje. A tak pri jednom z najočakávanejších motocyklov minulého roka stále visela otázka – ako jazdí?

Vydané  Text: 

Odpoveď vám nepoviem hneď na začiatku. Najprv sa sám musím potešiť z toho, ako krásne tento stroj vyzerá. Tiež som rok od prvého predstavenia čakal, kedy sa k nemu konečne dostanem. Fotky som videl azda všetky, ktoré sa dali. A nad nimi som sa zamýšľal, kam asi tak V 100 Mandello zaradím. Na turistu sa mi Moto Guzzi zdala akási nízka a so slabou ochranou pred živlami. Na športovca zase mohutná. A tak musel prísť moment prvého stretnutia, aby boli veci jasnejšie.

Vyjasňovanie netrvalo vôbec dlho. Aj keď sa musím priznať, že dvojvalec s valcami vyzývavo trčiacimi do priestoru mi nedával spávať. Takto to nik iný nerobí (odmyslime si BMW a ich boxer) a vyzerá to super. Plynulá línia nádrže prechádzajúca do sedadla a všadeprítomne štylizované V zvyšujú estetickú príťažlivosť. A tá trieda? Nuž, keď to nie je ani športovec, ani turista, tak je to ich kombinácia. A hotovo. Ďalej sa tým zaoberať netreba. Lebo má to silný motor, dozadu smeruje kardan, v štandarde máte aj tempomat, LED svetlá aj s prisvecovaním v náklone a kolesá vyzerajú, že im budú chutiť zákruty.

Tak teda rýchlo jazdiť. Už prvé metre hovoria, že tu sa myslelo na maximálny kontakt s vozovkou. Obrátená vidlica vpredu s nastaviteľným odskokom aj útlmom, vzadu si nastavíte predpätie aj odskok. Keď viete, ako sa s tým pohrať, nastavíte si ju presne podľa seba. Ak nie, nechajte to buď v základnom nastavení, alebo si vyberte verziu S s elektronickým podvozkom. Vyskúšal som obe, nedá sa porovnať. Elektronický podvozok sa dokáže celkom rýchlo prispôsobiť tomu, čo máte práve pod kolesami, a to máte k dispozícii aj 4 jazdné režimy. Z každého nastavenia som cítil, že motocykel má najradšej dobré cesty. Inde už z presvedčenia tuhšie naladenie uberalo z pohodlia jazdy. Zvlášť, keď síce sedíte relatívne vzpriamene, no stále viac naklonení dopredu a s dosť zatvorenými kolenami. Nuž, Taliani to šili na seba a výšku svojej populácie.

Inzercia

Inzercia

A motor? Úplne nový a prvý raz v značke chladený vodou. O nedostatku výkonu nemožno hovoriť. Krútiaci moment vrcholí niečo pod 7 000 ot./min., výkon pridáva necelé 2 tisícky otáčok. Vzhľadom na celkovú tuhosť reaguje stroj na pokyny veľmi rýchlo, akurát tak presnosť prevodovky nebola vždy úplne ukážková. Ale aj to hovorí o charaktere motocykla, ktorý si za svoje služby vypýta niečo okolo 5 l/100 km.

Ak chcete vytŕčať z radu a tešiť sa z originálneho stroja, užívať si priamejšie prepojenie s cestou a máte rád charakter, ktorý vás nemusí počúvať úplne na slovo, je Mandello to, čo potrebujete. Nudiť sa istotne nebudete.

Technické údaje Moto Guzzi V100 Mandello
Motor V2, 1 042 cm3
Výkon motora 84,6 kW (115 k) pri 8 700 ot./min.
Krútiaci moment 105 Nm pri 6 750 ot./min.
Pohon kardan
Prevodovka M6
Objem nádrže 17 l
Palivo benzín
Pneumatiky predná; zadná 120/70 R17; 190/55 R17
Hmotnosť 233 kg
Cena  od 15 690 eur




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.



Inzercia

Inzercia