Predstavujeme nové MG 3: Zábava v meste

Model MG3 je vrelo očakávaná novinka. Do svojho segmentu má priniesť nielen priaznivú cenu, ale aj špičkovú hybridnú technológiu a výkon, aký sa bežne nevidí. To všetko spolu so zábavou za volantom!

Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 6/2024
Vydané  Text: 

Dostupnosť je čoraz nástojčivejšia téma. Malé autá sa postupne dostávajú do úzadia kvôli neustále rastúcim cenám, na ktoré sú v tomto segmente zákazníci citlivejší než v prípade väčších a drahších modelov. Pritom sú to práve kompaktné autá, ktoré najmä v meste z ekologického aj priestorového hľadiska dávajú najväčší zmysel.

Novinka MG3 by mala opäť vrátiť do tohto segmentu to, čo tu chýba: kompaktné auto za férovú cenu. Ale pozor, v prípade modelu MG3 neznamená, že bude nízkej cene zodpovedať aj kvalita, spracovanie a výkon. Prekvapivo je to skôr naopak. Tam, kde konkurencia končí s výkonovou ponukou niekde okolo hodnoty 100 kW (136 k), prináša MG3 vďaka svojmu inovatívnemu hybridnému pohonu hotovú revolúciu so systémovým výkonom až 140 kW (191 k)! To znamená zrýchlenie na 100 km/h iba za 8 sekúnd, čo v tomto segmente a najmä za danú cenu absolútne nemá konkurenciu.

S vysokým výkonom korešpondujú aj jazdné vlastnosti, ktoré by mali byť športovo zamerané, ale zároveň plne kompatibilné s rozbitými mestskými cestami a schopné absorbovať nerovnosti s maximálnym komfortom. Jediné, čo nekorešponduje, je spotreba: výrobca udáva kombinovanú spotrebu iba 4,4 l benzínu na 100 km.

Inzercia

Inzercia

O tento zázrak sa stará kombinácia spoľahlivého atmosférického štvorvalca s objemom 1,5 litra, hybridného pohonu s 1,83 kWh batériou, 100 kW elektromotorom a inovatívnou 3-stupňovou hybridnou automatickou prevodovkou.

Neskôr sa možno dočkáme ešte dostupnejšej verzie bez hybridného pohonu.

Model MG3 okrem výkonu prekvapuje aj výbavou. Nielen tou komfortnou, do ktorej patrí plne digitálny kokpit, vyhrievané sedadlá a volant, inteligentná klimatizácia s mikrofiltrom a 360° parkovacie kamery, ale aj celý záber asistenčných systémov zastrešených pod názvom MG Pilot. Patrí sem schopnosť čiastočne autonómnej jazdy, ale aj asistenčné systémy v podobe adaptívneho tempomatu, udržiavania v jazdných pruhoch, či varovania pred vozidlami v slepom uhle, alebo pri cúvaní z parkovacieho miesta.

MESTSKÝ FRAJER: Atleticky vypracované línie vzbudzujú dojem, že karoséria je na aute napnutá ako koža na svale. Mestské autá nemusia byť len chutné. MG3 vyžaruje športovosť a chuť si zajazdiť. To preto, lebo jeho podvozok poskytuje autu skutočne športové jazdné vlastnosti, ktoré k výkonu takmer 147 kW (200 k) patria.

Inzercia

Inzercia

OČI ŠELMY: Predné full LED svetlomety majú prísny výraz. Každý svetlomet obsahuje 11 vysokovýkonných diód pre tlmené a diaľkové svetlá.

RÝCHLY HYBRID: Inovatívny hybridný pohon kombinuje 1,5-litrový atmosférický štvorvalec s výkonom 75 kW (102 k) a elektromotor s výkonom až 100 kW (136 k). Systémový výkon dosahuje až 140 kW (191 k), čo stačí na zrýchlenie na stovku len za 8 sekúnd! To v tejto triede nemá konkurenciu! Kombinovaná spotreba je pritom len na úrovni 4,4 l/100 km. Štandardom je inovatívna 3-stupňová hybridná automatická prevodovka.

KOLESÁ ROBIA AUTO: Pekný dizajn diskov kolies je základ a MG3 sa môže pochváliť skutočne peknými, jednoduchými a zároveň elegantnými kolesami. Od druhej najnižšej výbavy nosí MG3 tieto fešné 16-palcové kolesá obuté do pneumatík 195/55 R16.

MG PILOT: Adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu, asistent jazdy v dopravnej zápche, automatické núdzové brzdenie, monitoring slepého uhla, či varovanie pred premávkou zboku pri cúvaní sú súčasťou balíka MG Pilot. O vašu bezpečnosť a pohodlie sa ďalej starajú aj 360° parkovacie kamery.

DIGITÁLNE PROSTREDIE: Na plne farebnom displeji s uhlopriečkou 7 palcov sa zobrazujú všetky dôležité jazdné dáta a činnosť asistenčných systémov. Hlavný displej multimediálneho systému má uhlopriečku až 10,25 palca. Samozrejmosťou je podpora Apple CarPlay aj Android Auto.

ODKLADACIE PRIESTORY: Auto musí slúžiť posádke. Pre mnohých vodičov je druhým domovom. Preto poteší informácia, že na palube sa nachádza až 25 praktických odkladacích priestorov, takže si sem bezpečne odložíte všetko, čo treba.

POHODLNÉ SEDADLÁ: Mäkká výplň, nastavenie v 6 smeroch a vyhrievanie sú základom pre pohodlnú jazdu. Keďže MG3 má ambície zabávať svojho šoféra, predné sedadlá majú výraznejšie bočné vedenie. Diamantované prešívanie im dodáva prémiový punc.

PRÍJEMNÉ NA DOTYK: Dizajnéri si dali záležať na tom, aby boli materiály kvalitné na pohľad a aj dotyk. V modernej, elegantne spracovanej kabíne rýchlo zabudnete, že sedíte v kompaktnom mestskom aute.

DÝCHAJTE! Inteligentná klimatizácia udržuje teplotu na úrovni, akú si zvolíte. Dnes je čím ďalej, tým viac dôležitá aj kvalita vzduchu, ktorý z nej vychádza. Preto je MG3 štandardne vybavené filtrom na mikročastice PM2.5.

BATOŽINOVÝ PRIESTOR: Objem 293 litrov v základnom usporiadaní plne korešponduje s mestským zameraním auta. Potrebujete viac? Zadné sedadlá sa sklápajú do roviny a uvoľnia priestor s objemom až 983 litrov.

Malé zvonku, elegantné a dobre vybavené vnútri. Nedajte sa zmiasť kompaktnými rozmermi MG3. Výkonom, výbavou a priestorom v kabíne vás prekvapí!




Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.




Inzercia

Inzercia