SERVIS

Je alebo nie je potrebné zahrievať motor auta pred jazdou? Nemeckí odoborníci sa vyjadrili k odvekej otázke štartovania vozidiel

Zahriať či nezahriať?

Prečo je stále nevyhnutné zahriať motor pred jazdou?
Vydané  Text: 

Zimné počasie opäť nastupuje na scénu a s ním sa objavujú staré otázky týkajúce sa prevádzky vozidiel za takýchto podmienok.

Výrobcovia moderných spaľovacích vozidiel môžu tvrdiť, že zahrievanie pred jazdou je zbytočné, ale je to naozaj pravda?

Nemeckí odborníci teraz vysvetlili, prečo je stále nevyhnutné zahriať motor pred jazdou pri moderných autách.

Inzercia

Inzercia

Tohtoročné zimné obdobie pôsobí neobvykle

Po minuloročnom klasickom začiatku zimy, kedy sa jej príchod ohlásil už koncom októbra, a nasledovalo teplejšie obdobie, sme začali tento rok s pomerne mrazivým nástupom. Následne síce prichádza mierne oteplenie, avšak ranné zimy pretrvávajú.

Ak nemáte vyhrievanú garáž, v týchto dňoch sa mnoho z vás musí vydať na ranné cesty autom, ktoré je premrznuté až na kostru.

Tým sa vracia stará otázka: Je lepšie naštartovať studený motor a hneď vyraziť, alebo radšej počkať, kým sa motor poriadne zahreje?

Inzercia

Inzercia

Radia nám výrobcovia správne alebo ide len o predajné techniky? Zdroj: unsplash.com

Výrobcovia majú svoje dôvody

Výrobcovia moderných áut, ktorí sa snažia predovšetkým prezentovať svoje vozidlá ako čo najviac user-friendly, často odporúčajú prvú možnosť, teda naštartovať a ísť, ale realita je zložitejšia.

Inzercia

Inzercia

Podľa nemeckého motoristického časopisu nie je ani jedna rada úplne správna.



Olej s obvyklou viskozitou je ako studený tuhší, čo znamená, že nemá optimálne mazacie schopnosti – hoci aj v chladných podmienkach svoju funkciu spravidla naplní.

Existuje totiž optimálne rozmedzie prevádzkových teplôt, v rámci ktorých sa má automobil počas prevádzky pohybovať.

Aj v tomto prípade sa zrejme oplatí staviť na pravidlo zlatej strednej cesty. Zdroj: unsplash.com

Kontraproduktívne prehrievanie

Dlhé prehrievanie na mieste môže byť kontraproduktívne, pretože moderné autá so vstrekovaním paliva môžu mať príliš bohatú zmes, čo vedie k vyššej spotrebe paliva.

Benzín sa tiež v praxi môže dostávať do oleja, čo spôsobuje jeho riedenie a zhoršuje mazacie vlastnosti.

Preto je zahrievanie motora na mieste dnes považované za neefektívne.

Nemeckí odborníci odporúčajú ľuďom sadnúť si do auta, naštartovať, pripútať sa, následne zľahka vyraziť a jazdiť mierne dovtedy, kým sa na prístrojovom paneli ručička ukazovateľa teploty (či už digitálna alebo analógová) ustáli na správnej prevádzkovej teplote.

Ako zarábať na vlastnom vozidle: Aktívny a pasívny príjem pre motoristov

K pokazenému autu na diaľnici zavolala Diaľničnú patrolu, platila aj tak. Chyba však nebola na strane NDS, odťah do servisu nemá kto preplatiť

Určite vám dali v servise správny olej? Pýtali sme sa odborníka aj špecifiká olejov pre hybridné autá

Najhoršia oprava podvozka, akú sme kedy videli. Jazdený Opel Corsa prešiel „servisom“, ktorý ohrozuje životy

Sú aditíva veľký podvod na motoristov? Ako jazdí nový Superb a Kia EV9? Nové číslo auto motor a šport je už v predaji

Dekarbonizácia vracia motoru život. Ako sa robí a prečo by ste ju mali spraviť aj vy na svojom aute?

 

Zdroj: Němci vysvětlili, proč je u studeného moderního auta pořád nutné před jízdou zahřát motor







Inzercia

Inzercia