PORADCA PRI KÚPE
FORD RANGER: Pravá ruka pracovitých
Predstavujeme vám nový Ford Ranger, ktorý bol navrhnutý s ohľadom na potreby živnostníkov, remeselníkov, stavebníkov či poľovníkov, ale nielen pre nich.
Vo verzii Platinum je najluxusnejším Rangerom od divízie Ford Pro v histórii.
Vydané 29. septembra 2023, aktualizované 20. októbra 2023
Vydané Text: Erik Stríž
- Ford Ranger je na Slovensku dostupný vo verzii XL od 35 690 € bez DPH
- V predaji sú verzie XL, XLT, Tremor, Limited, Wildtrak, Wildtrak X, Platinum a Raptor
- Všetky verzie disponujú pohonom 4WD, respektíve e-4WD
- Na výber je 8 verzií, 5 motorizácií, manuálna aj automatická prevodovka
SPOĽAHLIVOSŤ AKO KĽÚČ K ÚSPECHU
Aktuálna piata generácia Rangera je vrcholom vývoja, ktorý započal ešte koncom 70. rokov minulého storočia. A keď austrálska pobočka Fordu v roku 2010 vyvinula platformu T6, vytvorila základ pre celosvetové dodávky Rangera s pozoruhodnou bilanciou po rokoch: podľa viacerých štúdií je Ranger stojaci na T6 (aktuálne na T6.2) dlhodobo najspoľahlivejším pick-upom. Prevádzkové náklady Rangerov sú nižšie v porovnaní s priamymi konkurentmi, čo z neho spoločne s dobre cieleným marketingom výrobcu spravilo najpredávanejší pick-u v Európe. Aj preto má Ranger na Slovensku predĺženú záruku Ford Protect a zdarma servis na 5 rokov/150 000 km.
Inzercia
POHONY PRE NÁROČNÝCH
Platforma umožňuje montáž 6-stupňového manuálu, 6- a 10-stupňovej automatickej prevodovky, pričom aktuálne je v Ranger v predaji so vznetovými motormi 2.0 Ecoblue (125 kW), 2.0 Ecoblue BiTurbo (151 a 154 kW), 3.0 V6 Ecoblue (177 kW) a benzínovým 3.0 V6 EcoBoost BiTurbo (215 kW) dostupným iba v Raptore. Verzie XL a XLT majú pripojiteľný pohon oboch náprav, zatiaľ čo vyššie verzie už permanentný e-4WD a balíček off-road doplnkov, mechanickú uzávierku diferenciálu, ochranu motora a prevodovky.
ŤAŽNÁ KAPACITA
Všestrannosť nie je iba o veľkom vnútornom priestore, ale aj ťažnej kapacite. Ford má právo byť na Ranger hrdý práve pre jeho úžitkové vlastnosti. Disponuje ohromujúcim zaťažením strechy až 350 kg, pričom celkové zaťaženie sa v závislosti od verzie pohybuje v rozpätí 923 až 1 149 kg! K tomu si pripočítajte možnosť ťahania prívesu s hmotnosťou do 3,5 tony. Maximálna hmotnosť jazdnej súpravy tak môže dosahovať až 6,5 tony – teda Ranger môže presahovať aj kompetencie vodičského oprávnenia skupín B.
Prevoz stavebného dreva, vriec s betónom či paliet so zámkovou dlažbou je tak možná priamo na korbe. Jej šírka je minimálne 1224 mm, dĺžka 1 613 mm a výška nakladacej hrany 827 mm.
KAMKOĽVEK VÁS ŽIVOT A PRÁCA ZAVEDÚ
Už základná výbava XL sa vďaka špičkovému podvozku stáva skvelým partnerom do lesov i na stavby, kde nájde uplatnenie aj odolný nelakovaný nárazník a oceľové disky kolies. Od verzie XLT už dostanete lakované nárazníky a disky kolies z ľahkých zliatin. Svetlá výška podvozka dosahuje 235 mm, vo výbavách Tremor a Wildtrak X s pružením Bilstein o 26 mm viac, pričom všetky verzie majú excelentnú brodivosť 800 a Raptor až 850 mm. Nájazdový uhol 30° (Raptor až 32°) a výjazdový do 24° spoločne s uhlom bočného náklonu 35° sú tiež reakciou automobilky na reálne potreby zákazníkov, ktorých cesty často vedú tadiaľ, kde sú pre iné pick-upy neprekonateľné prekážky. Na rôzne povrchy sú pripravené špecializované jazdné režimy, každý so špecifickým naladením.
INTERIÉR AKO VO VEĽKOM SUV
Zvonka môže byť Ranger úžitkovým pick-upom, ale v interiéri vždy demonštruje svoju technologickú aktuálnosť. Už základná verzia obsahuje 8-palcový digitálny prístrojový panel a 10-palcovú stredovú obrazovku s infotainmentom SYNC 4 s bezdrôtovou konektivitou Apple CarPlay, Android Auto a FordPass Connect, vyššie verzie majú 12” variant s navigáciou. Štandardom je tiež bohatá bezpečnostná výbava a zadný parkovací asistent. Interiér je naďalej vyhotovený z odolných materiálov, ktoré však pôsobia hodnotným dojmom, využíva minimalistickú koncepciu s racionálnym zachovaním dôležitých ovládacích prvkov v mechanickej podobe.
Kto má záujem vyslovene o luxus, pre toho je určená verzia Platinum (od 57 490 € bez DPH). Obsahuje kožené ventilované sedadlá s 10-smerovým elektrickým nastavovaním, kožený volant, spínače na periférne zariadenia v stropnej konzole a ambientné LED osvetlenie interiéru (ako Wildtrak), prémiové audio Bang & Olufsen či zväčšený prístrojový panel s uhlopriečkou 12,8 palca. Zvonka oslovia 20” disky z ľahkých zliatin.
PRIDAJTE, ČO POTREBUJETE
Silnou stránkou modelu Ranger je ponuka príslušenstva. Mnohé dostanete už v sériovej výbave jednotlivých verzií, ako off-Road odpruženie Bilstein vo verzii Tremor a Wildtrak X, parkovaciu kameru v XLT, LED svetlomety v Limited či Dynamické MATRIX LED a 360° kamerový systém v Platinum a Raptore.
Kombinácie príplatkových položiek zahŕňajú sady. Niektoré sú už súčasťou niektorých stupňov výbav, ako Sada Offroad s mechanickou uzávierkou diferenciálu a ochranou motora a prevodovky v stupňoch Tremor, WildTrak a WildTrak X. V ponuke sú početné sady na zlepšenie komfortu, estetiky i technologickej vybavenosti. Za zmienku stojí sada Power so 230V/400W zásuvkami v druhom rade a v korbe či Sada Fleet s Heavy-Duty pružením, vinylovou podlahou a bez sedadiel v druhom rade. Všetky sady sú detailne rozpísané v cenníkoch modelov Ranger.
Ak máte záujem o ochranný rám za kabínou, hardtop, priečinky v nákladnom priestore, manuálny či elektrický rolovací kryt korby, viac elektrických zásuviek alebo nezávislé kúrenie, všetko nájdete v prehľadnej brožúre a konfigurátore na www.ford.sk
Dôležité odkazy:
- Oficiálna webstránka Ford Ranger (verzie XL, XLT, Tremor, Limited, Wildtrak, Wildtrak X, Platinum)
- Oficiálna webstránka Ford Ranger Raptor
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk