Toyota a Electreon vytvorili rekord v dojazde plug-in hybridu. Demonštrovali tak silu úplne novej technológie nabíjania

Elektrické autá možno dostanú novú technológiu bezdrôtového nabíjania. Jej silnú stránku ukázala Toyota a Electreon.

S plug-in hybridom prešli takmer 2000 km na jedno nabitie.
Electreon chce svoju technológiu nasadiť do praxe už toto leto.
Vydané  Text: 

Nie je to tak dávno, čo sme priniesli materiál zameraný na tému elektrifikovania ciest vo Švédsku. Škandinávska krajina o podobnej technológii uvažuje už pomerne dlho. Teraz sa zdá, že nastal čas na jej aplikovanie do praxe. Toyota a izraelský startup Electreon totiž dokázali, že bezdrôtové nabíjanie aj na krátkom úseku dokáže radikálne predĺžiť dojazd elektrických áut. S plug-in hybridnou Toyotou RAV4 prešli počas testu takmer 2000 kilometrov.

VIDEO: Švédsko pripravuje unikátne cesty. Elektrické autá budú nabíjať za jazdy. Zmení sa tým pohľad na elektromobilitu?

Inzercia

Inzercia


Revolúcia na obzore?

Celkovo zabralo testovanie novej technológie 5 dní. Počas tohto času došlo za použitia dynamického bezdrôtového nabíjania batérie v plug-in hybridnom SUV k celkovému nájazdu až 1943 kilometrov. Stojíme teda na prahu revolúcie? Test prebiehal na uzatvorenom okruhu s celkovou dĺžkou 200 metrov, pričom elektrifikovaná časť tvorila približne jednu štvrtinu. Aj napriek pomerne krátkemu úseku, ktorý disponoval moderným bezdrôtovým nabíjaním, prešlo auto čisto na elektriku rekordnú vzdialenosť.

Samotná technológia je pritom vo svojej podstate pomerne jednoduchá. Ide o využitie vysielača na strane vozovky a prijímača na spodnej časti auta. Medzi týmito dvoma komponentmi dochádza k bezdrôtovému prenosu energie. Jeho efektivita je pritom na celkom vysokej úrovni, čo koniec-koncov dokazuje aj výsledok testu. Počas 100 hodín krúženia na uzatvorenom úseku sa za volantom plug-in hybridnej Toyota

Inzercia


Rekordný Electreon

Výsledok, ktorý sa podarilo dosiahnuť je o to hodnotenejší, že celková kapacita batérie tohto auta je len 18,1 kWh. Oproti akumulátorom použitým v elektromobilom tak ide o zanedbateľnú hodnotu.

Dôležitou informáciou je aj to, že Electreon to s vývojom a nasadením svojho dynamického bezdrôtového nabíjania myslí skutočne vážne. Už v priebehu tohto roka by sa mala jeho technológia objaviť na niektorých cestách v Detroite. Ak by došlo k jej masovému nasadeniu, elektrické autá by už viac nepotrebovali akumulátory s veľkou kapacitou. Vystačili by si aj s menšími batériami, čo by malo pozitívny dopad predovšetkým na ich cenu.

O samotnej efektivite nabíjania svedčí aj pohľad na množstvo najazdených kilometrov v porovnaní s maximálnym možným dojazdom testovaného auta. Batéria Toyoty RAV4 totiž vozidlu vystačí len na približne 75 čisto elektrických kilometrov (WLTP). Electreon tak dokázal dojazd predĺžiť približne 26-krát.





Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Inzercia