TEST: Kia Ceed SW 1.4 T-GDI – Nedostatok nedostatkov

Nedajte sa zmiasť nezmyselným trendom, ktorému podlieha čoraz viac vodičov. Nová Kia Ceed SW je dôkazom, že klasické kombi dokáže stále ponúknuť viac priestoru a pohodlia než módne SUV.
Vydané  Text: 
**Pohľad do batožinového priestoru novej Kie Ceed SW stojí za to. Len veľmi ťažko nájdete kompaktné SUV, ktoré by v základnom usporiadaní dokázalo ponúknuť až 625 dm3 využiteľného priestoru.** Vývojári sa tentoraz zamysleli aj nad funkčnosťou a usporiadaním, vďaka čomu nájdete pod dnom kufra oddelené priečinky na drobnosti, praktické koľajničky na uchytenie batožiny, šikovné háky po bokoch či 12 V zásuvku. **Pod úložné priečinky navyše dokázali vtesnať aj plnohodnotnú rezervu, za čo si Kia zaslúži veľký palec hore.** Nakladacia hrana je príjemne nízko, čo výrazne uľahčuje manipuláciu s ťažkými predmetmi. V prípade prepravy lyží alebo snoubordov určite oceníte delenie zadnej lavice v pomere 40 : 20 : 40, ktorej operadlá môžete sklápať takmer do roviny, pričom medzi kufrom a priestorom pre posádku nevzniká nepríjemný schod.
Po úplnom sklopení zadných operadiel tak vznikne úložný priestor s objemom až 1 694 dm3. V porovnaní s hatchbackom je pocitovo viac priestoru aj na zadných sedadlách. **Napriek tomu by sme privítali pár bonusových centimetrov navyše v oblasti kolien.** V zozname príplatkovej výbavy neodporúčame zaškrtávať panoramatickú strechu, ktorá môže ubrať zadným pasažierom z priestoru nad hlavou. Mamičky potešia ľahko dostupné úchyty na detské sedačky, samotné deti sa však budú musieť zmieriť s absenciou USB portov vzadu.
Skutočné centrum konektivity reprezentuje veľký 8-palcový dotykový displej, ktorý vytŕča nad palubnú dosku. Ten poteší nielen vysokým rozlíšením, ale aj tenkými rámčekmi okolo displeja alebo matným povrchom, na ktorom sa nezachytávajú otlačky prstov. K dispozícii je aj lacnejší sedempalcový variant bez vstavanej navigácie. **Tú však bez väčších problémov zastúpi štandardne dodávaná funkcia zrkadlenia obrazovky prostredníctvom Apple CarPlay a Andoid Auto, za ktorú si (na rozdiel od nemeckej konkurencie) nemusíte priplácať zvlášť.** Potešila nás aj prítomnosť rôznych portov na palubnej doske, nechýba dvojica USB vstupov, 12 V zásuvka a slot na SD kartu. Veľmi príjemným dojmom pôsobí aj samotné vypracovanie a vzhľad interiéru. Použité materiály sú na špičkovej úrovni a mnohí určite ocenia aj prítomnosť fyzických tlačidiel a analógových ukazovateľov v kaplnke prístrojov. Všetko, čoho sa dotknete, pôsobí hodnotným a trvácnym dojmom, čo prispieva k dobrému pocitu za volantom. Zvláštnu pozornosť si zaslúži volant s príjemným koženým obšitím venca a funkciou vyhrievania, ktorú oceníte najmä v nadchádzajúcom zimnom období. **Tradicionalisti tiež ocenia jeho väčší priemer alebo klasické tvarovanie bez zbytočného zrezania v spodnej časti.**
Prostredníctvom neho môžete zároveň ovládať tie najdôležitejšie asistenčné systémy v aute. Už v základnej výbave dostanete celú armádu pomocníkov, ktorá vám uľahčí každodenný pohyb v meste aj na diaľnici. **Nechýba medzi nimi vydarený systém udržiavania v jazdnom pruhu s funkciou korekcie smeru, asistent diaľkových svetiel, asistent na predchádzanie čelného nárazu (FCA) či systém autonómneho núdzového brzdenia (AEB).** V testovanej výbave Gold by sme však privítali už aj systém monitorovania mŕtveho uhla a adaptívny tempomat, za ktorý si ešte stále musíte priplatiť.
Pod kapotou nami testovaného modelu sa nachádzal dobre známy preplňovaný štvorvalec 1.4 T-GDI s maximálnym výkonom 103 kW (140 k), o ktorom sme už v minulosti písali pri teste kratšej karosárskej verzie. Agregát nemal najmenší problém rozpohybovať ani o málo ťažšiu verziu kombi a **naďalej ho môžeme považovať za najlepší motor v ponuke modelu Ceed.** Je tichý, kultivovaný, s dostatkom krútiaceho momentu už od nízkych otáčok, pričom spotreba len málokedy presiahla hranicu 6,8 l/100 km. Motor veľmi dobre spolupracoval aj s učebnicovo odladenou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, k charakteru auta sa však do mesta hodí skôr pohodlnejší automat.

TECHNICKÉ ÚDAJE

KIA CEED SW 1.4 T-GDI GOLD NAVI & LED PACK Motor preplň. benzínový R4, 1 353 cm3 Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 205/55 R 16. Rozmery:4600×1800×1465mm,rázvor2650mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 380/1 820 kg, objem nádrže 50 l. Výkon 103 kW (140 k) pri 6 000 ot./min. Krútiaci moment 242 Nm pri 1 500 – 3 200 ot./min. Batožinový priestor 625/1 693 dm3 Najvyššia rýchlosť 210 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h 8,9 s Spotreba 6,9/4,8/5,6 l/100 km Emisie CO2 128 g/km Cena/testované auto 15 590/20 970 €




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.