TEST: Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC CVT – Auto pre skutočných chlapov!

Prečo auto pre chlapov? Pretože ho uvidíte pred obchodmi s domácimi a so záhradkárskymi potrebami ako v garážach módnych centier. Nás zaujímalo, čo dokáže s klasickým benzínovým dvojlitrom.
Vydané  Text: 
Netárame, presne taký pocit sme mali počas testu. Prišli sme pred obchod s náradím, so záhradnými a s domácimi potrebami a hneď sme narazili na štyri rôzne modely Outlandera. A na druhý deň znova. A boli to iné štyri autá! Z toho jasne vyplýva, že **Outlander má svojich priaznivcov medzi ľuďmi, ktorí oceňujú najmä jeho nespochybniteľnú praktickú stránku.**
Aby ste si nemysleli, že Outlander je tvrďák, ktorému slušná výchova nič nehovorí! S chrómovanými lištami na prednej maske aj na spodnej lište dverí vyzerá veľmi slušivo a elegantne. **A tá výbava! Máločo v zime poteší okrem vyhrievania sedadiel tak ako vyhrievanie volantu a čelného skla.** Azda už iba jasné a prehľadné ovládanie klimatizácie a kúrenia klasickými tlačidlami. Keď spomíname tlačidlá – všetky do- stali veľkorysé tvary, takže ich bez problé- mov môžete ovládať aj v rukaviciach. Až na tlačidlo prepínania informácií palubného počítača. To je skryté pri stĺpiku riadenia a chvíľu trvá, kým ho objavíte. **Pohon je klasická stará škola, ktorá si zakladá na nezničiteľnosti a výdrži.** Veď čo iné by ste povedali o benzínovom dvojlitri bez turba? A viete, čo je na ňom najlepšie? Že keď s ním jazdíte rozumne, prípadne mimo mesta, tak ani nemyslí na spotrebu. Nám to v takých podmienkach vydalo na menej ako 8 l/100 km. Dobre, v meste je to čosi nad 9 l/100 km. Ale to najmä pre zápchy a neustále rozbiehanie.
A čo na to dynamika? Opäť raz, choďte na to s rozumom. Zvlášť s variátorovou prevodovkou. Odpich z miesta bude svižný, no na extra dynamické predbiehacie manévre to nie je. Radšej pokoj, pohoda, bez stresov. Náhlenie aj tak nič pozitívne do života neprináša. Potom si užijete pokojný chod motora. **Pohon všetkých kolies znamená istotu na každom povrchu a keď viete, ako na to, zaručí vám na štrku či snehu široký úsmev aj pri tvrdšom pružení.** Pre nás má Outlander všetky palce na- hor za vynikajúcu priestorovú ponuku, aj keď posúvanie a sklápanie zadných sedadiel si na nás pripravilo IQ test. Tretí rad sedadiel je núdzový, skôr využijete veľký batožinový priestor a hudobný výkon. A to je to, čo chlapi oceňujú. Takže auto pre chlapov? Všetkými desiatimi!




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »