Pozrite si záver dlhodobého testu naftovej Hondy Civic 1.6 i-DTEC! Ako dopadla?
Tak nejako by mohlo znieť indiánske meno nášho dlhodobo testovaného partnera v podobe Hondy Civic 1.6 i-DTEC. Po troch mesiacoch mu vystavujeme vysvedčenie a nízka spotreba je presne to, čo prebíja všetky ostatné vlastnosti. Pritom aj tie boli veľmi zaujímavé.
Vydané Text: Martin Šebesta
Spotreba podľa počasia
Začnime počasím. Auto sme preberali v čase babieho leta, keď bolo vonku teplo na krátke rukávy. Poniektorí odvážlivci ešte neschovávali ani šortky a šľapky. Honca Civic nás spoľahlivo previedla tým, čomu sme asi týždeň hovorili jeseň, a teraz si musí zvykať na teploty okolo nuly a veľmi studené štarty. **Pri jej častých krátkych jazdách po meste to znamená aj rýchle vychladnutie motora a opätovné studené štarty. Spotreba na to zareagovala a poskočila o čosi vyššie.** V praxi to znamenalo posun z vynikajúcich necelých 5 l/100 km na aktuálnych 5,5 l/100 km, čo ešte stále považujeme za výsledok hodný potľapkania po ramene pre konštruktérov. Pre nás to znamená, že pri tankovaní div nemusíme pretrhať pavučiny na nádrži a vyhnať spod veka zazimované pavúky. Pod zvýšenie spotreby sa podpísalo viacero faktorov. Spomínané zníženie vonkajšej teploty a s tým spojené studené štarty sú len jedným z faktorov. Aj keď zásadným. **Pri nižšej teplote využívame elektrické vyhrievanie sedadiel, ktoré čerpá energiu z vyššieho zaťaženia motora.** To isté platí aj pre vyhrievanie zadného okna a rozmrazovanie vonkajších spätných zrkadiel. No a keďže naftový motor s objemom 1,6 litra je veľmi účinný a tým vytvára málo odpadového tepla, neskôr sa zohrieva aj vzduch v kabíne. K úplnej dokonalosti nám tak chýbalo už iba vyhrievanie volantu.Priateľ drobností
Pokiaľ sme vyzdvihovali variabilitu Civicu a jeho schopnosť previezť mnoho drobností, tak ju vyzdvihujeme aj v závere testu. Nebolo azda veci, ktorú by sme v rámci bežného života nepreviezli. Pripúšťame, o kombináciu čohokoľvek s bicyklom sme sa nepokúšali. Ale na tieto výzvy je v ponuke automobilového príslušenstva mnoho riešení vrátane nosičov na strechu, piate dvere či ťažné zariadenie. Takže pri tejto veľkosti auta to nepovažujeme za úplne najpodstatnejšie. **V SUV, kombi či klasickom rodinnom vane by sme boli prísnejší.**Spoľahlivý partner
Honda Civic patrí medzi autá, ktoré ešte stále nezabudli, že medzi ľuďmi sú aj vodiči. Tí sa vyznačujú tým, že čas za volantom si radi užívajú a tešia sa z reakcií riadenia a podvozka. **Že viac ako ľahšie nastupovanie do vysokého SUV ocenia sedenie nižšie nad zemou, lepší kontakt s vozovkou a nižšie položené ťažisko.** Napriek tomu však potrebujú väčší vnútorný priestor, dostatok miesta na rodinu a batožinu a auto, ktoré si za svoje služby nebude pýtať zaplatenie vyšších účtov za palivo. A tieto požiadavky dokáže Honda Civic spĺňať znamenite. Navyše je veľmi dobre vybavená najnovšími bezpečnostnými technológiami, pričom v rešpektovaných bezpečnostných testoch EuroNCAP získala plný počet 5 hviezdičiek. **A aj to sú dôvody, prečo by táto originálne vyzerajúca legenda nemala chýbať vo vašom porovnávacom výbere pri zvažovaní kúpy nového auta.**Plusy a mínusy (4 700 km)
**PLUSY:** Úsporný naftový motor, počasie má na spotrebu nízky vplyv. Technológie, ktoré pomáhajú pri dosahovaní nízkej spotreby. Sprevodovanie manuálnej prevodovky. Dlhý šiesty stupeň, ideálny na jazdu na diaľnici. Funkčnosť radarového tempomatu, ktorý sa nevypína pri stlačení spojky. Ľahké radenie prevodových stupňov. Objem batožinového priestoru. Variabilita batožinového priestoru. Veľká schránka pod jeho podlahou. Odkladacie priestory v interiéri. Veľká a variabilná schránka medzi prednými sedadlami. Priestor na zadných sedadlách. Možnosť zasunúť chodidlá pod predné sedadlá. Premyslená aerodynamika. Výhľad smerom dozadu. Rozsah asistenčných systémov. Jazdné vlastnosti. Použitie viacprvkovej nápravy vzadu. Konektivita s mobilnými telefónmi. Odkladacie priestory okolo vodiča. Ľahké parkovanie s vozidlom. **MÍNUSY:** Hluk od kolies. Schod v batožinovom priestore. Na ovládanie klimatizácie treba používať dotykový displej. Nižšie rozlíšenie obrazovky a parkovacej kamery. Chýba bezkľúčové otváranie a štartovanie. Pružnosť motora. Relatívne nižší výkon. Slabšie odhlučnenie pri diaľničných rýchlostiach. Menšie zadné okná s horším výhľadom. Nízka nosnosť roletky batožinového priestoru. Chýbajúce rezervné koleso. Iba lepiaca súprava na opravu defektov. Šikmý schod v batožinovom priestore.Pokračujte na ďalší príspevok »
Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.DACIA DUSTER
Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.Dopravná poradňa
Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?
Vytvoriť a vyložiť si nápis „ZÁSOBOVANIE“ na čelné okno auta môže každý. Aké výhody to prináša?
Neznalosť zákona neospravedlňuje, ale kto sa v ňom orientovať vie, ten je považovaný za špekulanta. Ako to teda je?