Skutočný život s elektromobilom: Toto sa stane s batériou po prejdení 100 000 km!

Na internete sa pred niekoľkými dňami objavilo video, ktoré odhaľuje krutú realitu každodenného života s elektromobilom. **Prezentovaný Nissan Leaf bol vyrobený ešte v roku 2011 so štandardnou batériou o veľkosti 24 kWh,** vďaka ktorej mohlo nové auto prejsť na plné nabitie maximálne 120 kilometrov. Majiteľ však svoje auto rozhodne nešetril, čo sa odzrkadlilo aj na celkovom stave vozidla…. Prečítať celé
Vydané  Text: 

Na internete sa pred niekoľkými dňami objavilo video, ktoré odhaľuje krutú realitu každodenného života s elektromobilom. **Prezentovaný Nissan Leaf bol vyrobený ešte v roku 2011 so štandardnou batériou o veľkosti 24 kWh,** vďaka ktorej mohlo nové auto prejsť na plné nabitie maximálne 120 kilometrov. Majiteľ však svoje auto rozhodne nešetril, čo sa odzrkadlilo aj na celkovom stave vozidla. Po celom aute nájdete škrabance či preliačiny, pričom za osem rokov s autom najazdil viac ako 108 000 kilometrov.
Po takomto čase je bežné, že kapacita batériových článkov už nebude dosahovať rovnakú úroveň ako v prípade nového auta a vo výsledku na jedno nabitie prejdete menej kilometrov. **V tomto prípade však došlo k výraznejšej degradácii a Nissan Leaf sa tak v reálnom živote stal takmer nepoužiteľným.** Diagnostické zariadenie odhalilo niekoľko zaujímavých údajov o stave batériových článkov. Aj keď po nabití akumulátora ukazoval palubný počítač 100 % stav, v skutočnosti batériu už nie je možné nabiť na viac ako 86 %. O niečo horšie je na tom však samotné zdravie batérie. **Jej kapacita totiž klesla o závratných 51 %, čo poukazuje na oveľa výraznejšiu mieru degradácie než predpokladal výrobca.** Auto tak na jedno plné nabitie môže teoreticky zvládnuť len niečo cez 50 km.
Takéto problémy už v dnešnej dobe riešia automobilky prostredníctvom samostatnej záruky na akumulátory. **Nie všetci však do zmluvy zahŕňajú aj neštandardnú degradáciu batérie a v praxi sa môže výrobca odvolať na zlé zaobchádzanie s vozidlom či časté využívanie rýchlonabíjacích staníc,** ktoré výrazne zaťažujú batériové články a ovplyvňujú ich životnosť. Aj preto je dobré si pri kúpe elektromobilu overiť, akú mieru degradácie alebo životnosť garantuje výrobca počas prevádzky vozidla. **V prípade kompletnej výmeny batérie za novú by totiž majiteľ musel zaplatiť z vlastného vrecka viac ako 5 500 eur,** mnohí sa preto budú v podobnej situácii snažiť takéhoto auta radšej zbaviť.

Video




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.