VIEME PRVÍ: Nový Peugeot 208 odhalený bez maskovania!

Premiéra novej generácie mestského modelu 208 je naplánovaná na túto jar. Z**aujímavou správou tiež je, že na Slovensko sa kompletne presunie výroba všetkých verzií.** Koncern PSA má v Trnave vyrábať aj elektrifikované modely automobiliek Citroën, Peugeot a Opel. Malý hatchback prejde dizajnovou aj technickou revolúciou. Na scénu príde úplne nová modulárna platforma CMP, ktorú vyvíjajú spoločne s čínskym Dongfengom… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Source: CarBlogItalia.it
Premiéra novej generácie mestského modelu 208 je naplánovaná na túto jar. Z**aujímavou správou tiež je, že na Slovensko sa kompletne presunie výroba všetkých verzií.** Koncern PSA má v Trnave vyrábať aj elektrifikované modely automobiliek Citroën, Peugeot a Opel. Malý hatchback prejde dizajnovou aj technickou revolúciou. Na scénu príde úplne nová modulárna platforma CMP, ktorú vyvíjajú spoločne s čínskym Dongfengom už viac ako dva roky. Dizajn sa priblíži najnovším modelom 3008 a 508. Novinka už nebude len akousi bublinou na kolesách, dizajnéri sľubujú hranatejšie tvary, dlhšiu kapotu a výraznejšie prelisy na karosérii. **Zmení sa tiež celková dĺžka auta, ktorá presiahne štvormetrovú hranicu.** Vďaka tomu sa zväčší priestor v kabíne a objem batožinového priestoru narastie na minimálne 300 dm3. Koncept i-Cockpitu zostane zachovaný, klasické budíky však nahradí displej. V luxusnejších výbavách môžeme očakávať aj adaptívny tempomat, parkovací systém či bezkľúčový vstup. **Menej drastické zmeny sa odohrajú pod kapotou, kde s najväčšou pravdepodobnosťou uvidíme dobre známy 1.2 PureTech v rôznych výkonových verziách.** Prežiť by to mali aj naftové agregáty, konkrétne 1.5 BlueHDi s výkonom 73,5 alebo 96 kW. Očakáva sa tiež nástup elektrickej verzie s dojazdom približne 350 kilometrov. Na rovnakom technickom základe neskôr v rámci koncernu vzniknú aj iné modely, ako napríklad Citroën C3 či Opel Corsa.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.