Fotogaléria:Prvý test Nissan Juke HEV 1.6 Hybrid DCT (2023)
Prvý test Nissan Juk
V hybride už nie je zvýrazňovanie výfuku žiadúce, takže je takto nenápadne skrytý pred pohľadmi.
Batožinový priestor má objem 354 litrov, čo je mierne zmenšenie o 68 litrov v porovnaní s benzínovou verziou v dôsledku montáže trakčného akumulátora s kapacitou 1,2 kWh. So sklopenými zadnými sedadlami zostáva priestor kufra najlepší v triede s 1237 litrami, zatiaľ čo priestor pre kolená vzadu zostáva nezmenený, celkom 553 mm
Interiér nového Juku má blízko k aktuálnej generácii modelu Qashqai. Priestorovo ide však o podstatne menšie auto. Ergonómia kokpitu je podľa nášho názoru na veľmi dobrej úrovni.
Zadné sedenie vo verzii Juke HEV N-DESIGN. Koženkovo-alcantarové čalúnenie vyzerá veľmi dobre, nehovoriac o predných športových sedadlách.
Prehľadný prístrojový panel, hoci aj bez otáčkomera. Všimnite si ukazovateľ nabitia batérie vľavo. Centrálny displej na prístrojovke je rozmerný, inverzný a ponúka pestré možnosti zobrazenia, chýbalo nám len zobrazenie mapy. Namiesto nej sa zobrazujú šípky navigačných pokynov.
Funkcia e-Pedal sa zapína týmto tlačidlom vedľa páky prevodovky.
Guľové výduchy klimatizácie sa používajú veľmi jednoducho a sú vysoko estetické. Všimnite si fyzické mechanické tlačidlá na paneli klimatizácie a infotainmentu - tak to má byť! Vyhradené tlačidlo EV spúšťa režim elektrickej jazdy, ak to práve vodič vyžaduje.
Guľové výduchy klimatizácie sa používajú veľmi jednoducho a sú vysoko estetické. Všimnite si fyzické mechanické tlačidlá na paneli klimatizácie a infotainmentu - tak to má byť! Vyhradené tlačidlo EV spúšťa režim elektrickej jazdy, ak to práve vodič vyžaduje.
Pre porovnanie: vľavo je kľúč od nových Nissanov, vpravo stará verzia kľúča.
Atmosférický 1,6-litrový motor na benzín a hneď vedľa neho elektrický motor. Obe poháňajú predné kolesá.
Svalnaté proporcie ostali zachované, pretože nový dizajn sa týka skôr detailov. Na tomto vozidle sú obuté menšie 17-palcové disky kolies, Juke HEV však umožňuje aj 19-palcové verzie diskov s dizajnom z modelu Ariya.
Batožinový priestor má objem 354 litrov, čo je mierne zmenšenie o 68 litrov v porovnaní s benzínovou verziou v dôsledku montáže trakčného akumulátora s kapacitou 1,2 kWh. So sklopenými zadnými sedadlami zostáva priestor kufra najlepší v triede s 1237 litrami, zatiaľ čo priestor pre kolená vzadu zostáva nezmenený, celkom 553 mm
Typický detail modelu Juke: zadné dvere sa otvárajú pomerne nepraktickou kľučkou. Deti mávajú s jej používaním problémy.
Zrýchlenie z nuly na 100 km/h prebehne za 10,1 sekundy, čo je o dosť lepšia hodnota ako vo verzii bez hybridného pohonu (11,8 s)
Zrýchlenie z nuly na 100 km/h prebehne za 10,1 sekundy, čo je o dosť lepšia hodnota ako vo verzii bez hybridného pohonu (11,8 s)
Zrýchlenie z nuly na 100 km/h prebehne za 10,1 sekundy, čo je o dosť lepšia hodnota ako vo verzii bez hybridného pohonu (11,8 s)
Priestorové pomery na zadných sedadlách: takto sme sa posadili dvaja dospelí vedľa seba. Miesta je tu tak akurát. Problém sme mali len s vyšším stredovým tunelom na podlahe a s tým, že tu nie je dostatok odkladacích priestorov na menšie predmety a nápoje.
Jazda v meste môže byť z veľkej časti elektrická, ak s akceleračným pedálom zaobchádzate citlivo. Ak pridáte rázne, v okamihu sa zapne benzínový 1,6-litrový motor. Škoda, že prevodovka DCT neumožňuje manuálne radenie prevodových stupňov, k dispozícii sú len jazdné režimy, športový, normálny a ekonomický. Ich vplyv na dynamiku je mierny, ale citeľný.
Predná maska nového modelu Juke sa mierne modernizovala, najvýraznejšou zmenou je čierna lesklá lišta spájajúca denné pásy svietenia. Stretávacie a diaľkové svetlomety sú tie v kruhových motívoch.
Prvý test Nissan Juke HEV 1.6 Hybrid DCT (2023). Vľavo je biela verzia Premiere Edition s interiérom v syntetickej koži, vpravo čierna verzia N-DESIGN s interiérom v alcantare a syntetickej koži