Fotogaléria:Fotostory z 15. Beskyd rallye v Turzovke

V Stuttgarte postavili nový hybrid, no konvenčný agregát nahradili palivovým článkom.


Možno ste si už všimli, že niektoré automobilky sa po rokoch vracajú ku konceptu vodíkového pohonu. Priekopníci v oblasti elektromobilov, ktorí dlhé roky považovali autá na baterky za budúcnosť, z ničoho nič presedlávajú na nový druh pohonu. Toyota propaguje vodíkovú Mirai, Honda oprášila Clarity a Mercedes-Benz to opäť skúša s technológiou F-Cell. Prečo? Narazili pri elektromobiloch na plytčinu? Odpoveď ukáže samotná budúcnosť.

Konšpiračné teórie si necháme na inokedy, poďme sa venovať samotnému autu. Až na polep, ktorý pripomína skôr reklamu na minerálku ako vodík, sa od bežného GLC na prvý pohľad veľmi nelíši. V útrobách sa však ukrýva technológia budúcnosti.

Ako napovedá samotný názov, jedná sa o hybrid. Tentokrát ale ide o kombináciu palivového článku s lítium-iónovou batériou. Akumulátory disponujú celkovou kapacitou 9kWh, s ktorými by malo auto prejsť až 50 kilometrov. Vodík je uskladnený v špeciálnych, karbónom vystužených nádobách s celkovým objemom 4 kg. S plnou nádržou a nabitou batériou by hybridné GLC malo zvládnuť trasu dlhú 500 kilometrov.

Inzercia

Inzercia

Aj keď je auto na obrázkoch iba konceptom, Mercedes už intenzívne pracuje na sériovej verzii, ktorá by mala doraziť do konca roka 2017. Cena je zatiaľ veľkou neznámou. Jurgen Schenk, človek zodpovedný za integráciu systému E-Drive tvrdí, že cena bude akceptovateľná.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Inzercia

Inzercia