Fotogaléria:Nový Hyundai i30 štartuje na 11 900€
S novým akumulátorom prejde plug-in hybridná verzia Priusu viac ako 50 elektrických kilometrov.
Rada Prius od Toyoty pomaly stráca na atraktivite. Aj napriek tomu, že je Prius stále synonymom pre hybridné automobily, niekedy nestačí držať krok s technicky veľmi vyspelou konkurenciou. Do boja o udržanie pomyselného trónu posiela Toyota novú plug-in hybridnú variantu Priusu s prívlastkom Prime. V Európe sa však s najväčšou pravdepodobnosťou stretneme s klasickým označením Prius Plug-in Hybrid.
Prime technicky vychádza z bežného Priusu. Pod kapotou teda môžeme nájsť 1.8 litrový benzínový motor disponujúci výkonom 72 kW. Novinkou je akumulátor so zvýšenou kapacitou na 8,8 kWh, ktorý bude možné nezávisle nabiť prostredníctvom konektoru Mennekes za zhruba dve hodiny. Vďaka rozšírenej kapacite dokáže prejsť v čisto elektrickom móde takmer dvojnásobnú vzdialenosť v porovnaní s predchodcom – výrobca udáva dojazd približne 50 elektrických kilometrov.
Pri troche šťastia a rozumu bude možné za ideálnych podmienok dosiahnuť kombinovanú spotrebu len 1,4 litra na sto kilometrov. Túto rozprávkovú hodnotu sa Toyote podarilo dosiahnuť vyladením hybridnej sústavy, ktorá bude v čo najväčšej miere preferovať využívanie elektrického ústrojenstva. Toyota sa pýši aj motorom. Ten má podľa výrobcu najvyššiu hodnotu tepelnej účinnosti spomedzi všetkých sériovo vyrábaných benzínových agregátov (40% účinnosť).
Inzercia
Plug-in hybrid zaujme aj prepracovaným tvarom prednej a zadnej časti vozidla. Exteriér môže pripomínať vodíkovú Toyotu Mirai. V interiéri rovnako neostal kameň na kameni. Kabíne dominuje 11.6 palcový displej v štýle „Tesla“. Milým doplnkom je head-up displej či bezdrôtové nabíjanie pre mobilné telefóny. Z bezpečnostnej výbavy nechýba asistent pre jazdu v pruhoch, adaptívny tempomat ani autonómne brzdenie.
Podľa oficiálnych informácií príde plug-in hybridný Prius do predaja už v závere tohto roka. Otázna je cena. Tá je vo väčšine prípadoch rozhodujúcim faktorom pri kúpe a môže mať veľký vplyv na úspech modelu.