Fotogaléria:Celoeurópska kontrola kamiónov
Druhou generáciou chce Honda priblížiť vodík širokej verejnosti.
Možno si niektorí spomínate na projekt vodíkového automobilu od Hondy s názvom FCX Clarity z roku 2008. Jednalo sa o pokus, či podobné autá dokážu v budúcnosti fungovať aj v bežnej premávke. Prvú generáciu testovali prevažne v Kalifornii, kde je vybudovaná aj sieť čerpacích staníc na vodík. Problémom Clarity bola dostupnosť. Samotná výroba auta bola finančne náročná a za operatívny leasing pre vybraných zákazníkov, jediný možný spôsob ako bolo možné si Clarity zaobstarať, si Honda účtovala až 600 dolárov mesačne. V realite tak robilo auto spoločnosť štátnym úradníkom a celebritám, ktoré potrebovali odvoz na stretnutia organizované Greenpeace.
Minulý rok však Toyota uviedla do predaja vlastnú víziu auta na vodík a na rozdiel od Clarity je vodíková Toyota Mirai dostupná aj pre širokú verejnosť. Reakcia Hondy na seba nenechala dlho čakať a minulý týždeň slávnostne predala prvé vozidlo novej generácie Clarity svojmu prvému zákazníkovi. Tým sa stal zástupca Japonského ministra priemyslu a obchodu Tsuyoshi Hoshino.
V poradí druhá generácia Clarity so sebou prináša niekoľko podstatných zmien. Po novom bude dostupná aj širokej verejnosti. Záujemcovia si budú môcť auto opäť zadovážiť prostredníctvom operatívneho leasingu, ktorý Honda stlačila pod 500 dolárov za mesiac. V porovnaní s konkurenčnou Toyotou Mirai sú na tom obe autá rozmerovo veľmi podobne – 4 915 x 1 875 x 1 480 mm v prípade Hondy. Jej elektromotor disponuje maximálnym výkonom 130 kW v rozmedzí 4 501-9 028 ot./min a krútiacim momentom 300 Nm už od nulových otáčok.
Clarity používa modernejšie Li-Ion akumulátory, vďaka ktorým sa zvýšil dojazd až na 750 km. To je o 260 kilometrov viac ako v prípade Toyoty, ktorá ešte využíva staršie NiMH články. Moderná technika však niečo stojí a základná cena Hondy je stanovená na 60 tisíc eur (o 10 000 € viac ako Mirai). Honda chce v Japonsku predať 200 vozidiel ročne, do Európy a USA sa dostane najskôr až v roku 2017.