Fotogaléria:UŽ LEN 2 DNI!!! Hlasujte a vyhrajte Mercedes
Vízia malého, dostupného a ekologického auta nedopadla podľa očakávaní.
Európskej únii na občanoch členských krajín veľmi záleží. V hypnotizujúcich reklamách môžeme každý deň vidieť výsledky projektov realizovaných z eurofondov. Nie sme však jedinou krajinou, v ktorej sa EÚ snaží myslieť na obyvateľov a ich budúcnosť. Vo Veľkej Británii sa napríklad rozhodla podporiť partičku „startupistov“, ktorej cieľom bolo postaviť auto budúcnosti, niekoľkými miliónmi eur.
A toto je ich výsledok. Malé vozidielko, ktoré váži len niečo cez 580 kilogramov má miesto tak akurát pre dve osoby, palivový článok a vodíkovú nádrž. Áno, správne. Vodík. Použitie látky v aute, ktorá v roku 1937 premenila vzducholoď Zeppelin na jednu z najväčších pyromanských akcií tej doby nevyvoláva veľký pocit istoty a bezpečia. Látka je umiestnená v kufri za sedadlom vodiča a musíme veriť, že bezpečnostná tlaková nádrž v prípade nehody splní svoj účel.
Na 1,5 kg vodíka dokáže Rasa prejsť, takmer neuveriteľných, 480 kilometrov. Tie by ste pri hľadaní vodíkovej čerpacej stanice u nás určite využili. Pravdepodobne by ste však museli svoje „euroauto“ k verejnej vodíkovej stanici dotlačiť. Najbližšia sa totiž nachádza až v Českej republike. Ak by ste to predsa len riskli, tak cesta do Neratovic by vám trvala o niečo dlhšie ako zvyčajne. Aj napriek obdivuhodnému zrýchleniu do desiatich sekúnd, ktoré dokáže palivový článok s výkonom 8,5 kW (11 koní) spriahnutý s elektromotormi vyvinúť, totiž nebudete schopný presiahnuť maximálnu rýchlosť 97km/h.
Inzercia
Samozrejme, technológia palivových článkov nie je lacnou záležitosťou a do normálneho predaja sa Rasa nedostane. V roku 2018 má firma Riversimple ambíciu niekoľko kusov prenajímať za približne 640€ mesačne.
Vízia malého, dostupného a ekologického auta, ktoré by dokázalo vyriešiť problémy ako globálne otepľovanie či smogom zamorený vzduch v mestách nedopadla podľa očakávaní a peniaze daňových poplatníkov opäť vyleteli do vzduchu ako chybná tlaková nádrž. Keby som bol Európskou úniou, určite by som žiadal o reklamáciu.