Predné partie nového modelu Hyundai i30 zostali prakticky bez zmien. Poteší, že daný model je už v základe dostupný s drahšími svetlometmi z vyšších výbav.
LED svetlomety nájdeme aj vzadu. Hyundai však stále zostáva verný hlaogénovým žiarovkam v smerovkách. Prepracovania sa dočkal difúzor a konkrétne jeho falošné koncovky výfukov.
Predné svetlomety sú lepším priemerom triedy. Nečakajte od nich matrix funkcionalitu. V noci však priestor pred autom presvetľujú solídne.
Prémiové obutie na autách danej cenovej kategórie nie je samozrejmosťou. Páči sa mi dizajn 16-palcových diskov.
LED či neLED? Vrchná polovica skupinových svetiel vzadu je s LED technikou. Tá spodná sa stále spolieha na halogénové žiarovky.
Interiér je viac než len komfortný. Nájdete tu pomerne zaujímavé prvky výbavy ako vyhrievanie sedadiel a volantu, či možnosť úpravy bedrovej opierky na vodičovom sedadle. Oceňujem jeho tradičné konceptuálne rozloženie.
Od výbavy Family je pred vodičom plnohodnotný 10,25-palcový digitálny prístrojový štít. Ten je možné konfigurovať na základe voľby spomedzi dizajnov a zobrazenia údajov medzi budíkmi.
10,25-palcový displej infotainmentu je súčasťou štandardnej výbavy. Škoda len, že neponúka bezdrôtovú konektivitu Apple CarPlay.
Pozitívne hodnotím tradičné ovládanie klimatizácie formou tlačidiel s dobrou odozvou.
Vyhrievanie volantu a sedadiel nie je v danej cenovej relácii samozrejmosťou.
Parkovacia brzda je v elektronickej podobe spoločne s funkciou AUTO HLD.
6-stupňová prevodovka je poskladaná dobre. Oceňujem krátku jednotku. Pri predbiehaní však musíte častokrát podradiť aj o dva stupne.
Predné sedadlá sú síce základné, avšak cítim sa na nich pohodlne. Oceňujem aj možnosť nastavenia bedrovej opierky.
Vzadu je miesta dosť. Zadná lavica umožňuje uchytenie dvoch destských sedačiek. Benefitom je samostatné vyústenie automatickej klimatizácie.
Batožinový priestor s dvojitým dnom ná základný objem 395 litrov. Ak chcete auto s týmto motorom a s väčším kufrom, môžete siahnuť po verzii kombi.
Pohonná jednotka 1.5 DPi je od základov navrhnutá tak, aby ju bolo možné bez problémov využívať aj na krátke trasy. Jej výkon a krútiaci moment sú však pomerne nízke, avšak to je pri podobných agregátoch bežné.
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.