FOTOGALÉRIA Land Rover Defender 130 D300 Outbound
Vydané Text: David Hecl
- „Kombi“ verzia Land Rover Defender vychádza z klasickej verzie.
- Predĺžená je iba zadná časť, čo malo dopad na zadný nájazdový uhol.
- Svetlá patria do kategórie tých lepších. Nie je to špičková technika ako napríklad v Mercedes-Benz, no svoju úlohu plnia dobre. Oceňujem čisté podanie lúča bez slepých zón.
- 20-palcové kolesá majú obuté pneumatiky Pirelli Scorpion s rozmerom 255/60 R20. Na ceste držia solídne.
- Tradičné zadné svetlá sú odkazom na pôvodnú verziu.
- Masívna 20-palcová rezerva vyčnieva do priestoru. Parkovacia kamera je umiestnená nad evidenčným číslom, čo nie je ideálne.
- 34 centimetorv navyše oproti Land Rover Defender 110. Nevýhodou je „zaslepenie“ zadných okien plastovou nálepkou. Sklo aj s vyhrievaním sa pod týmto krytom nachádza.
- Interiér je zmesou praktickej stránky poprepletanej aristokraciou.
- Pred vodičom je umiestnený digitálny prístrojový panel s dobrou grafikou a prehľadným podaním informácií.
- Viaceré aspekty off-road režimu je možné odčítať z centrálneho displeja infotainmentu. Tu sa napríklad nachádza aj hĺbka vody, v ktorej sa auto pohybuje počas brodenia.
- Predné sedadlá nie sú športové, ale skôr sa orientujú na komfort. Vyhrievanie a chladenie prebieha prostredníctvom fúkania vzduchu. Sedí sa na nich príjemne.
- Zadná lavica poskytuje dostatok miesta nad hlavou, aj pred kolenami. ISOFIX je však len na krajných sedákoch.
- Batožinový priestor má základnú kapacitu až 1 015 litrov. Po sklopení zadných sedačiek sa dostávame na úroveň väčších dodávok.
- Bonusom gumového koberca je takéto textilné predĺženie na nárazník. Jednak ho ochráni pri nakladaní predmetov a taktiež si naň môžete sadnúť ak si chcete vychutnať výhľad na prírodu.
- V batožinovom priestore je príprava na 3. rad sedadiel. Výduchy klimatizácie či nabíjacie porty sú teda štandardom.
- Poistková skriňa v kufri je predovšetkým pre veľké poistky. Tie sú ukryté pod plastovým krytom.
- Pod kapotou pracuje radový šesťvalec na naftu. Jeho objem je 2 997 ccm a výkon až 300 koní.
- Motorový priestor je spevnený takýmito výstuhami. Celkovo dodávajú karosérii zvýšenú tuhosť.
- Značnú časť priestoru pod kapotou a v kufri zaberajú vaky vzduchového podvozka.
130, D300, Defender, defender 130, Diesel, Fotogaléria, Google, Google Search, Land Rover, land rover defender 130, landrover defender, Nafta, Off-Road, Suv

David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.