„Kombi“ verzia Land Rover Defender vychádza z klasickej verzie.
Predĺžená je iba zadná časť, čo malo dopad na zadný nájazdový uhol.
Svetlá patria do kategórie tých lepších. Nie je to špičková technika ako napríklad v Mercedes-Benz, no svoju úlohu plnia dobre. Oceňujem čisté podanie lúča bez slepých zón.
20-palcové kolesá majú obuté pneumatiky Pirelli Scorpion s rozmerom 255/60 R20. Na ceste držia solídne.
Tradičné zadné svetlá sú odkazom na pôvodnú verziu.
Masívna 20-palcová rezerva vyčnieva do priestoru. Parkovacia kamera je umiestnená nad evidenčným číslom, čo nie je ideálne.
34 centimetorv navyše oproti Land Rover Defender 110. Nevýhodou je „zaslepenie“ zadných okien plastovou nálepkou. Sklo aj s vyhrievaním sa pod týmto krytom nachádza.
Interiér je zmesou praktickej stránky poprepletanej aristokraciou.
Pred vodičom je umiestnený digitálny prístrojový panel s dobrou grafikou a prehľadným podaním informácií.
Viaceré aspekty off-road režimu je možné odčítať z centrálneho displeja infotainmentu. Tu sa napríklad nachádza aj hĺbka vody, v ktorej sa auto pohybuje počas brodenia.
Predné sedadlá nie sú športové, ale skôr sa orientujú na komfort. Vyhrievanie a chladenie prebieha prostredníctvom fúkania vzduchu. Sedí sa na nich príjemne.
Zadná lavica poskytuje dostatok miesta nad hlavou, aj pred kolenami. ISOFIX je však len na krajných sedákoch.
Batožinový priestor má základnú kapacitu až 1 015 litrov. Po sklopení zadných sedačiek sa dostávame na úroveň väčších dodávok.
Bonusom gumového koberca je takéto textilné predĺženie na nárazník. Jednak ho ochráni pri nakladaní predmetov a taktiež si naň môžete sadnúť ak si chcete vychutnať výhľad na prírodu.
V batožinovom priestore je príprava na 3. rad sedadiel. Výduchy klimatizácie či nabíjacie porty sú teda štandardom.
Poistková skriňa v kufri je predovšetkým pre veľké poistky. Tie sú ukryté pod plastovým krytom.
Pod kapotou pracuje radový šesťvalec na naftu. Jeho objem je 2 997 ccm a výkon až 300 koní.
Motorový priestor je spevnený takýmito výstuhami. Celkovo dodávajú karosérii zvýšenú tuhosť.
Značnú časť priestoru pod kapotou a v kufri zaberajú vaky vzduchového podvozka.
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.