Predné pertie FIAT 600e sa odvolávajú na dizajnový jazyk nastolený menším modelom 500e. Zaujímavým prvkom sú výrazné „mračítka“, ktoré dodávajú parabolickým svetlometom agresívnejší vzhľad.
Na zadných partiách asi najlepšie vidno typ karosérie crossover. Môže za to výrazný nárazník s kontrasným difúzorom. Auto to dodáva na robustnosti.
Červený nápis 600 na predno nárazníku jasne napovedá o akú edíciu ide.
Predné svetlá sú typického kruhového tvaru. Výrazním prvkom je ich „mračítko“, ktoré im dodáva na agresívnosti. V spodnej časti predného nárazníku je umiestnené smerové svetlo.
Kolesá majú plastové puklice. Inak majú pomerne vysokú pneumatiku s rozmermi 215/65 R16.
Názov edície prezrádza aj emblém (RED) na B-stĺpiku.
Výrazné červené prevedenie má aj nápis FIAT na piatych dverách.
Talianska trikolóra zaujala miesto na zadnom nárazníku. Je súčasťou nápisu 600.
Zadné svetlá majú grafiku do tvaru písmena E. Ich kryštalická štruktúra je len dizajnovým prevedením.
Auto je možné nabíjať na AC nabíjačke s výkonom 11 kW a DC nabíjačke s výkonom až 100 kW. Nevýhodou je nepresná estimácia zostávajúceho času nabíjania, ktorá sa často mení.
Interiér je jednoduchý a účelný. Nevýhodou je značné zastúpenie tvrdých plastov aj na miestach, kde to nie je vhodné. Napríklad v oblasti kontaktu vodičovho kolena so stredovým tunelom.
Pred vodičom je umiestnený 7-palcový TFT displej so základným zobrazením informácií.
Výraznám prvkom je lesklá červená lišta palubnej dosky. Jej nevýhodou je, že počas jazdy sa od nej odráža svetlo. Častokrát aj do očí vodičovi.
Stredový tunel obsahuje aj štvoricu samostatných tlačidiel na voľbu režimov jazdy.
Škoda, že tento pekný detail je bežnému oku skrytý. Panorámu mesta Turín totiž nájdete na podložke miesta na odloženie telefónu, kde je takmer neviditeľná.
Odkladací priestor medzi cestujúcimi vpredu je prekrytý pomerne zaujímavým spôsobom. Osobne mi to pripomína príslušenstvo k tabletom.
Sedadlá sú komfortné a typicky mäkké. Majú prešívanie v štýle názvu automobilky a taktiež nechýba ani výrazný červený názov modelu.
Zadná lavica je vyvýšená a nastupovanie sem je pohodlné. Vyššie osoby určite narazia na nedostatok priestoru pred kolenami.
Motor je umiestnený pod kapotou. Jeho uloženie napovedá, že platforma je schopná pracovať aj so spaľovacou verziou.
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.