PRVÝKRÁT NA SLOVENSKU!

Nové AUDI Q8 E-TRON: Audi vylepšilo čo sa dalo, dokonca aj samotný názov

Toto je Audi Q8 e-tron. Nie je to elektrická Q8, ale facelift známeho modelu E-Tron. Okrem nového názvu bude mať toto elektrické SUV aj iný charakter a podstatne väčší dojazd
Bude evokovať dojem, že je väčší, než v skutočnosti je.
Začína na cene 85 000 €
Vydané  Text: 
Audi E-Tron bol predstavený v roku 2018 s veľkou pompou ako prvý elektromobil značky Audi. V súčasnosti je elektrických Audín viac: Q4 e-tron či Audi E-Tron GT. V budúcnosti môžeme očakávať ďalšie elektrické SUV, ktoré dostanú prívlastky „e-tron“, takže nastal čas na zmenu názvu pôvodného modelu. Audi sa rozhodlo pre „Q8 e-tron“. Vďaka tomu bude evokovať dojem, že je väčší, než v skutočnosti je. Totiž, E-Tron má bližšie k modelu Q5 a podstatne väčšiemu Q8 sa určite nevyrovná. Audi však volí tento názov, pretože Q8 e-tron bude najbrutálnejším elektrickým SUV značky.  

Audi Q8 e-tron: rozmery, proporcie a dizajnové zmeny

S dĺžkou vozidla 4 915 mm, šírkou 1 937 mm a výškou 1 619 mm pre Sportback a 1 633 mm pre SUV ponúka Q8 e-tron údajne maximum priestoru a pohodlia. Modely SQ8 e-tron a SQ8 Sportback e-tron sú o dva milimetre nižšie a o 39 milimetrov širšie. Rázvor 2 928 mm poskytuje veľa priestoru pre nohy aj na zadných sedadlách. Má veľkorysý úložný objem 569 litrov pre SUV a 528 litrov pre Sportback. 62 litrov je k dispozícii aj v prednom odkladacom priestore, takzvanom „frunku“. Dobrou správou je, že Audi Q8 e-tron sa štandardne dodáva so vzduchovým odpružením s riadeným tlmením nárazov. Výšku karosérie možno v závislosti od jazdnej situácie meniť celkovo až o fantastických 76 milimetrov. Z dizajnového a estetického hľadiska prešiel pôvodný E-Tron pomerne významnými zmenami. Výrobca tvrdí, že o zmenách v tejto oblasti pochyboval a uvádza, že najmä predné svetlá sú príliš rozpoznateľné na to, aby sa zmenili. Audi však prispôsobilo technológiu digitálnych matrixových LED svetlometov, takže teraz majú ešte viac funkcií ako predtým. Navyše dostávajú optickú podporu v podobe LED pásika, ktorý je umiestnený v hornej časti mriežky a spája obe svetelné jednotky. Nápis E-TRON na spodnom leme predného grilu ostáva na pôvodnom mieste. Dizajnové zmeny aj svoj funkčný zmysel: výsledkom faceliftu je zníženie koeficientu odporu vzduchu z 0,26 na 0,24 cw pre Q8 Sportback e-tron a z 0,28 na 0,27 cw pre Q8 e-tron.

Interiér AUDI Q8 E-TRON: Je prekvapujúce, že interiér je po facelifte takmer nedotknutý, až na malé rozdiely vo farbách a použitých materiáloch.

Interiér

Ako všetky modely Audi luxusnej triedy, aj Q8 e-tron využíva operačný systém MMI touch response. Jeho dva veľké displeje s vysokým rozlíšením – horný s 10,1-palcovou uhlopriečkou a spodný s 8,6-palcovou uhlopriečkou – nahrádzajú takmer všetky bežné prepínače a tlačidlá. Okrem ovládania pomocou dvoch dotykových displejov možno množstvo funkcií aktivovať prirodzeným hlasovým ovládaním – avšak počítame, že nebude k dispozícii v slovenčine.
Je prekvapujúce, že interiér je po facelifte takmer nedotknutý, až na malé rozdiely vo farbách a použitých materiáloch.
Displeje a modernú koncepciu ovládania v Audi Q8 e-tron dopĺňa štandardný Audi virtual cockpit s rozlíšením Full HD.

Na želanie je možné pridať head-up displej, ktorý sme, popravde, očakávali už v sériovej výbave základného modelu.

Displeje a modernú koncepciu ovládania v Audi Q8 e-tron dopĺňa štandardný Audi virtual cockpit s rozlíšením Full HD.

Inzercia

Inzercia

 

Batérie a motory

  • Vrcholové Audi SQ8 e-tron a Audi SQ8 Sportback e-tron poháňajú tri motory. Ich výkon dosahuje 370 kW a krútiaci moment 973 Nm.
  • Dojazd modelov S je až 494 km pre SUV a až 513 km pre Sportback. Ich maximálna rýchlosť je softvérovo obmedzená na 210 km/h.
Audi Q8 e-tron pokračuje tam, kde pôvodný E-Tron skončil, či už z hľadiska výkonu alebo dojazdu. Trakčný akumulátor mal doteraz 65 kWh v E-Tron 50, zatiaľ čo drahšie verzie 55 a S mohli čerpať až 87 kWh energie. Po facelifte a zmene na Q8 e-tron má batéria v konfigurácii Q8 E-Tron 50 už 89 kWh, čo je viac ako najvýkonnejšia batéria minulosti. Verzie 55 a S sa tiež vracajú, ale teraz majú na palube akumulátor s kapacitou najmenej 104 kWh. S tým prirodzene rastie aj reálny elektrický dojazd. Najhorším doterajším údajom o dojazde bolo 300 kilometrov, po novom má Audi Q8 e-tron dojazd minimálne 480 kilometrov. Opäť je to viac, ako predchádzajúca najefektívnejšia konfigurácia. Vo vrcholnej verzii prejde nový Q8 e-tron dokonca až 580 kilometrov v porovnaní so 446 kilometrami pri najpriaznivejšej verzii súčasného modelu. S tromi elektromotormi a veľkými kolesami má Audi Q8 e-tron S teoretický dojazd stále okolo 500 km. Audi Q8 55 e-tron a Audi Q8 Sportback 55 e-tron so svojimi dvoma motormi generujú výkon 300 kW v režime boost a krútiaci moment 664 Nm. Ich dojazd je až 582 km pre SUV a až 600 km pre Sportback (v súlade s WLTP). Ich maximálna rýchlosť, rovnako ako rýchlosť modelu Q8 50 e-tron, je obmedzená na 200 km/h.
Je to tu! Opel Grandland GSe prichádza s tromi motormi pre 4×4 a stovku dá za 6,1 sekundy

Dostupnosť a cena

Nové modely Audi Q8 e-tron a Audi Q8 Sportback e-tron bude možné objednať od polovice novembra 2022, prvé dodávky vozidiel sa plánujú na koniec februára 2023 v Nemecku a na najvýznamnejších európskych trhoch. Základná cena za Audi Q8 e-tron v Nemecku bude 74 400 eur, podrobnosti pre slovenský trh zatiaľ nepoznáme.

Zdroje:  AUTOVINY