NOVINKA

Dacia Bigster odhalená: Hybrid, LPG, pohon 4×4 a cena, ktorú konkurencia neprekoná!

Rumuská automobilka oficiálne predstavila „veľkého brata“ modelu Duster. Toto sú prvé informácie o novom modeli Bigster.

Vydané  Text: 

V júni tohto roku sme vám priniesli maskované fotografie modelu rumunskej automobilky. Po pár mesiacoch je „veľký brat“ Dacie Duster oficiálne na svete. Predstavujeme vám novú Daciu Bigster. Okrem spoločných základov s s Dusterom má tiež spoločnú štylistiku interiéru a exteriéru. Toto všetko navodzuje dojem, že ide o predĺženú verziu Dustera. Avšak je to nový model. Dacia Bigster chce zaujať hlavne prijateľnou cenou v pomere k veľkosti. Okrem toho ponúkne úplne nový pohon Hybrid 155 a samozrejme pohon všetkých kolies.

Po technickej stránke Bigster využíva aliančnú platformu CMF-B. Tá je známa predovšetkým z modelov ako Jogger, Sandero, alebo Nissan Qashqai. Ohľadom rozmerov výrobca zatiaľ nepredstavil rázvor. Ale už vieme, že novinka je dlhá 4,57 m, široká 1,81 m a na výšku meria 1,71 m. Podľa údajov výrobcu, svetlá výška činí slušných 22 cm.

V závislosti na stupni výbavy bude Dacia Bigster jazdiť na 17- alebo 18-palcových kolesách. Najvyšší stupeň výbavy bude mať 19-palcové kolesá z ľahkých zliatin. Pre záujemcov o dvojfarebné prevedenie karosérie bude na želanie k dispozícii aj farebné prevedenie v kombinácii s čiernou strechou. Okrem tejto novinky pribudne do ponuky aj nová farba. Farbou, ktorá je exkluzívne určená len pre Bigster, je modrá Indigo.

Pre väčší komfort pre pasažierov využíva Bigster šikovné úchyty YouClip. Štandardne sa bude v automobile nachádzať 7 záchytných bodov – na palubnej doske, na boku konzoly spolujazdca, na zadnej strane stredovej opierky, v batožinovom priestore a na vnútornej strane dverí batožinového priestoru. Na tieto body bude možné upevniť napríklad držiak na tablet, puzdro na uloženie drobností, držiak na smartfón s indukčnou nabíjačkou, vešiak na kabáty. K dispozícii bude aj zariadenie, ktoré v sebe kombinujúce držiak na nápoje, háčik na tašku a prenosné svetlo. Bigster prichádza ďalej s bezkľúčovým vstupom a elektricky ovládanými dverami batožinového priestoru.

Inzercia

Inzercia

Interiér

Palubnej doske „dominuje“ digitálny prístrojový panel. Pre vodiča bude mať veľkosť podľa stupňa výbavy 7 alebo 10,1″. Stredová dotyková obrazovka má vo všetkých verziách štandardne 10,1 palca. Obidve obrazovky vizuálne „spája“ elegantná zelená línia. Bigster bude disponovať aj službami Apple CarPlay a Android Auto.

Vyššie výbavy dostanú navyše navigáciu, 6 reproduktorov alebo elektricky ovládané sedadlo vodiča. V závislosti od výbavy budú aj rôzne typy stredovej konzoly medzi prednými sedadlami. Vôbec prvýkrát sa v modeli rumuskej automobilky objaví stredová konzola s lakťovou opierkou. Pod opierkou sa bude nachádzať chladená priehradka, indukčná nabíjačka a úložný priestor.

Zadné sedadlá sú delené v pomere 40:20:40. Tým pádom máte možnosť prepravovať predmety dĺžky 2,7 m. Bigster umožňuje sklopiť zadné sedadlá aj z kufra. Dnes je štandardom pri mnohých modeloch, že pasažieri v druhom rade majú k dispozícii výduchy klimatizácie či USB konektory. Bigster nie je výnimka. Základný objem batožinového priestoru je podľa dostupných informácii 667 litrov.

Vrchol Hybrid 155

Základnou pohonnou jednotkou bude mildhybridný (benzín a elektrina) trojvalec s objemom 1,2 litra a označením TCe 130 a pohonom 4×4. Tento motor je možné skombinovať so 6-st. manuálnou prevodovkou. Nad ním bude postavený mild hybrid TCe 140, ktorý disponuje 48 V batériou s automatickým dobíjaním. Pre záujemcov o LPG pohon bude k dispozícii verzia ECO-G 140. Pri tomto variante je prvýkrát v histórii značky použitý dvojpalivový a mild-hybridný pohon. Podľa dostupných údajov bude mať táto verzia odhadovaný dojazd 1 400 km s o 10 % menej emisií CO₂.

Vrcholom ponuky motorizácií bude verzia Hybrid 155. Pohonná jednotka sa skladá z benzínového štvorvalca s výkonom 107 koní, dvoch elektromotorov, 230V batérie s automatickým nabíjaním a s kapacitou 1,4 kWh. Verzia Hybrid 155 bude spriahnutá so 6-st. elektrifikovanou automatickou prevodovkou.

Ceny aktuálne ešte nie sú stanovené. Keďže podľa vyjadrení automobilky má byť Bigster „lacnejšou“ alternatívou Volkswagenu Tiguan, Hyundaiu Tuscon či Škoda Kodiaq, cena bude pravdepodobne začínať na sume 22 000 €, resp. 30 000 € za najvyššiu výbavu. Či bude skutočne cena v tejto výške sa dozvieme až v januári 2025. Na záver video upútavka na nový model Dacia Bigster.

 







Inzercia

Bestsellery ešte výhodnejšie