AKTUALITA
Euro NCAP „rozbilo“ ďalšie nové automobily. Dva modely nemilo prekvapili
Nie všetky modely dostali v teste Euro NCAP 5 hviezdičiek. Straty jednej/dvoch hviezd výrobcov určite zamrzia.
Vydané Text: Redakcia (PK)
15. augusta tohto roku sme vám priniesli článok Najbezpečnejšie autá v roku 2024 podľa Euro NCAP. Keďže sa tabuľka mierne aktualizovala, prinášame vám najnovšie výsledky. Tie sa týkajú novo testovaných automobilov. Nezávisle konzorcium Euro NCAP postavilo proti bariéram Audi Q6 e-tron, Renault Captur, Renault Symbioz, Jeep Avenger, Ford Explorer, Subaru Crosstrek, Subaru Impreza a zastupiteľa Číny XPENG G6.
Aké sú výsledky?
V prvom rade treba povedať, že z hľadiska celkového hodnotenia bezpečnosti naďalej „kraľuje“ na prvom mieste Mercedes-Benz triedy E. Výsledky jednotlivých modelov budú zoradené od „najlepšieho“ po „najhorší“ na základe celkového hodnotenia. Na 6. mieste v tabuľke skončilo Audi Q6 e-tron, ktoré „vytlačilo“ NIO EL 6 za seba.
Niekde uprostred tabuľky sa umiestil čínsky model s 5 hviezdičkami. XPENG G6. Tento model „dýcha“ na krk Škode Kodiaq. Rozdiely vo všetkých oblastiach bezpečnosti činia len 1 – 3 % medzi oboma značkami.
Medzi 5 hviezdičkové modely sa dostali ešte Subaru Impreza, Crosstrek a Ford Explorer.
Po 4 hviezdičky si z crash testov odniesli Renault Captur a Symbioz. Tieto testy odhalili, že obidva francúzske modely majú svoje nedostatky a výrobca by sa mal zamyslieť, ako ich čo najskôr odstrániť. Symbioz získal celkovo 4 hviezdičky, ale 73% za ochranu vodiča je zlý výsledok. V tejto oblasti je horšie na tom len Dacia Duster a Suzuki Swift. Žiaľ nie je presne uvedené či je to chyba predpínača bezpečnostného pásu. Snímače umiestnené na hrudníku figuríny vodiča však zaznamenali pomerne vysoké hodnoty preťaženia.
Jedným prekvapením bol zlý výsledok Symbiozu v oblasti ochrany vodiča a druhým umiestnenie modelu Jeep Avenger. V celkovom hodnotení si odniesol len 3 hviezdičky a navyše sa dostal za Daciu Duster. Kým Duster dostal za ochranu detí 84 %, Avenger len 70%. Pomerne výrazný rozdiel. Avšak Jeep „prekonal“ v ochrane vodiča Daciu o 9%.
V prípade malých, mestských a pomerne dostupných (cena pod 20 000 €) je tažko hovoriť o „prepadáku“ či dokonca nebezpečnom automobile. Je to veľmi náročný proces nájsť kompromis medzi rozumnou cenou a bezpečnosťou. Žiaľ ako vidno, nie vždy sa to podarí podľa predstáv. Ale na druhej strane by mali výrobcovia čo najrýchlejšie napraviť chyby, hlavne keď ide o masové mestské automobily.
Tieto autá sa kradnú ako na bežiacom páse: Je aj vaše vozidlo na čiernej listine?
Zdroje: Euro NCAP