NEPREHLIADNITE: V najbližších rokoch nás na diaľnici D1 pri Bratislave čakajú rozsiahle dopravné obmedzenia a kolóny
Prepojenie diaľnic D1 a D4 je opäť o krok bližšie k sfinalizovaniu. Tri roky trvajúce stavebné práce si ale vyžiadajú výrazné dopravné obmedzenia.
Vydané Text: Redakcia
Zhotoviteľ je jasný
Ako informuje portál teraz.sk, Ministerstvo dopravy a výstavby SR by malo v najbližších dňoch podpísať zmluvu s firmou Budimex. Ide o poľskú spoločnosť, ktorá sa má postarať o prepojenie diaľnic D1 a D4. Problémom ale je, že samotné stavebné práce na tomto úseku budú prebiehať za plnej prevádzky a tým pádom je potreba počítať s rozsiahlymi dopravnými obmedzeniami a kolónami predovšetkým v časoch dopravnej špičky. Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (Sme rodina) potvrdil, že práce budú prebiehať počas obmedzenej premávky. Konkrétne v livestreame, ktorý sa uskutočnil vo štvrtok 27. októbra 2022 povedal: „Najväčším problémom je fakt, že je to v plnej prevádzke, je to najvyťaženejšia diaľnica na Slovensku. Určite tam budú kolóny, určite tam bude obmedzená doprava.“ Z jeho slov je jasné, že rezort dopravy počíta s obmedzeniami a bude sa ich snažiť čo najviac eliminovať.Náročné terénne úpravy
Samotné stavebné práce na napojení týchto dvoch úsekov by mali trvať približne tri roky. Začať majú prvou etapou, v ktorej je naplánované rozšírenie mosta ponad Šúrsky kanál a následné vybudovanie obchádzkových trás a presmerovanie dopravy z D1 práve cez ne. Rozšírenie mosta by malo umožniť sprejazdnenie smeru od Jaroviec na D1 a z Trnavy smerom na Raču. Práce na tomto úseku by mali byť hotové približne do dvoch rokov. Súčasťou pripravovanej križovatky D1 a D4 je taktiež aj zrekonštruovanie diaľnice D1 na úseku Bratislava – Triblavina. 3,6 kilometra dlhý úsek diaľnice navyše okrem rekonštrukcie prejde aj výraznými terénnymi úpravami. Malo by dôjsť k jeho zdvihnutiu a rozšíreniu. Taktiež sa počíta aj s implementáciou moderného informačného systému pre uľahčenie dopravy.Zdroje: AUTOVINY.SK