Sekundárny pohon na elektrinu pritom posúva kompaktné SUV do éry, v ktorej môžete Alfa Romeo jazdiť prakticky zadarmo.
ALFA ROMEO, na ktoré sme tak dlho čakali: TONALE prichádza ako plug-in hybrid
Model Tonale v sebe kombinuje celé historické dedičstvo značky s modernými nárokmi na automobily.
Sekundárny pohon na elektrinu pritom posúva kompaktné SUV do éry, v ktorej môžete Alfa Romeo jazdiť prakticky zadarmo.
Ceny pre Slovensko zatiaľ neboli zverejnené
Vydané Text: Redakcia
Technické údaje AR | Konfig 1 | 525 | 141 | Konfig 12 |
Motor | 856 | 414 | 2421414 | 477 |
Prevodovka | 412 | 1414 | 242 | 574 |
Spotreba | 563 | 24 | 24242 | 565 |
Pohon a podvozok | 888 | 141 | 22 | 144 |
Technické údaje Alfa Romeo Tonale Plug-in hybrid Q4
Alfa Romeo Tonale má aj ako plug-in hybrid rozmery totožné s ostatnými motorizáciami, teda 4528 x 1835 x 1604 mm a rázvor s dĺžkou 2636 mm. Batožinový priestor má vo svojom východiskovom usporiadaní 500 litrov, v prípade plug-in hybridu by to malo byť o niečo menej. Celkový systémový výkon pohonu plug-in hybrid dosahuje max. 206 kW (280 k), maximálna rýchlosť je 206 km/h a akcelerácia z nuly na rýchlosť 100 km/h prebehne od 6,2 sekundy. Systém pohonu 4×4 nemá fyzicky prepojenú prednú a zadnú nápravu, ale ich iba „virtuálne“ elektronicky koordinuje, ako to poznáme už z niektorých modelov značky Jeep, ktorá technológiu pomenovala 4×e. Tento koncept má svoje pre aj proti, v každom prípade má nové Tonale s Jeepmi spoločného viac: samotná podvozková platforma je napríklad zdieľaná s modelom Compass. Systém pohonu kombinuje turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec MultiAir s objemom 1,3 litra a výkonom 132 kW (180 k) so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá prenáša jeho krútiaci moment na predné kolesá. Zadné kolesá vozidla poháňa elektromotor s maximálnym výkonom 90 kW a krútiacim momentom 250 Nm. Zdrojom energie pre elektromotor je lítiovo-iónová akumulátorová batéria s napätím 306 voltov a kapacitou 15,5 kWh, umožňujúca dojazd s elektrickým pohonom vyše 80 km v mestskom cykle a vyše 60 km v kombinovanom cykle. To prispelo k zníženiu kombinovaných emisií CO2 o 40 % na hodnotu iba 26 g/km a spotreby paliva na 1,14 l/100 km v cykle WLTP. Pomocou palubnej nabíjačky s výkonom 7,4 kW sa batéria pohonu dá úplne nabiť za menej ako 2,5 hodiny. Alfa Romeo Tonale ponúka jazdné režimy, ktoré upravujú viaceré charakteristiky vozidla a pohonu, na výber je z režimov Dynamic, Natural a Advance Efficiency. Funkcia E-Save umožňuje nabíjať batériu alebo udržiavať nastavenú úroveň nabitia pri jazde so spaľovacím motorom, rekuperácia dobíja batériu vo fázach spomaľovania a brzdenia a nakoniec aktivovaná funkcia E-Coasting dobíja batériu pri spomaľovaní bez použitia brzdového pedála. Funkcia eCoasting Descent Control po aktivovaní pri jazde z kopca udržiava konštantnú rýchlosť 50 km/h (nastavuje sa ľahkým dotykom pedála akcelerátora alebo brzdy). [ngg src=“galleries“ ids=“1″ display=“basic_imagebrowser“]Ceny Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale sa na Slovensku predáva od cenníkových 35 500 €, to za verziu 1.5 e-Hybrid s max. výkonom 96 kW, 7° automatickou prevodovkou a pohonom predných kolies. Vôbec je v súčanosti model Tonale v predaji len s pohonom predných kolies, na výber sú benzínové 1.5 e-Hybrid a naftové motory 1.6 Mjet. Tonale sa predáva v štyroch stupňoch výbavy (Super, Sprint, Ti a Veloce) a momentálne je v slovenskom cenníku aj EDIZIONE SPECIALE s cenou od 39 800 €. Vrcholovou verziou je zatiaľ Tonale VELOCE s výkonom 118 kW (160 k) so 7° automatom za rovných 45 000 €. Ceny verzie plug-in hybrid zatiaľ neboli zverejnené.Zdroje: Alfa Romeo