EXTRÉMNY TEST
Pod záťažou / Recenzia SsangYong Musso Grand
Ako sa správa SsangYong Musso Grand v ťažkom teréne? A keď má navyše na korbe 350 kg nákladu? Povedali sme si, že to zistíme!
Vybrali sme sa na Off-Road Ring pri Slovakia Ringu
Musso Grand nás prekvapilo terénnymi schopnosťami. Cena od 43 000 €
Vydané Text: Redakcia
So sebou!
Musím sa priznať, že som bol prekvapený, ako veľmi klesol podvozok pod našou záťažou, keďže predstavovala menej než polovicu z toho, čo Musso Grand podľa papierov znesie (cca 800 kg). Na druhej strane ešte stále zostala autu nadpriemerná svetlá výška. Treba dodať, že testovaný kus má príplatkovú 5-prvkovú tuhú zadnú nápravu zameranú viac na komfort. V ponuke je aj jednoduchšia, vybavená listovými perami, ktorá znesie ešte vyššiu záťaž (až 1 000 kg). Ako sa jazdí s takýmto nákladom? Musím povedať, že veľmi dobre. Je cítiť, že podvozok je na záťaž stavaný a kým prázdne Musso sa trošku natriasa a poskakuje (úplne bežný jav pri všetkých pick-upoch s výnimkou možno Raptora), zaťažené sa riadne upokojí a komfort na palube sa výrazne zlepší. Jasné, zrýchlenie sa otupí, ale to vôbec neprekáža, pretože 2,2-litrový diesel dokáže pohnúť s naloženým pick-upom veľmi presvedčivo. V zákrutách auto zostáva príjemne stabilné a ak sa občas aj pozabudnete, že máte na korbe náklad, nič zásadné sa nestane. Ak nič iné, za mokra prestanete mať problém s trakciou zadnej nápravy, kde musí za bežných okolností dosť často zasahovať trakčná kontrola. Brzdy si s nákladom poradili aj pri dynamickej jazde, rovnako tak 6-stupňová automatická prevodovka nijako nedávala najavo, že by bola v nejakom neštandardnom režime. Musím povedať, že jazda s nákladom sa mi vďaka väčšiemu komfortu natoľko zapáčila, že by som si možno trochu ľahší náklad nosil neustále so sebou. Spotreba totiž stúpla iba minimálne.Zdroje: auto motor a šport č. 12/2022