PREDSTAVENIE / Can-Am Canyon
Tri kolesá, tri úrovne zábavy? To je Can-Am Canyon
Veľa zábavy na cestách si užijete na mnohých druhoch vozidiel, obzvlášť s viacerými druhmi trojkoliek. Medzi významných výrobcov týchto strojov patrí aj Can-Am.
Vydané Text: Martin Šebesta
Model Canyon patrí momentálne na špičku toho, čo si môžete v tejto kategórii vozidiel priať. Poďme však po poriadku. Pre tých menej znalých – Can-Am je značka s dlhou tradíciou výroby vozidiel na voľný čas, aj prácu patriaca pod spoločnosť BRP. V portfóliu BRP nájdete športové aj pracovné štvorkolky (ATV a SSV), ktoré využívajú aj záchranné zložky, elektrické motocykle a vodné aj snežné skútre. Keď treba podať naozaj poriadny chlapský výkon, tak sa obráťte na značku Can-Am. Aby ste to však nebrali tak, že tieto stroje nie sú pre dámy. Tak sme to nemysleli. Niektoré modely, ako napríklad kompaktná trojkolka Ryker, oslovia aj dámske publikum.
TRI KOLESÁ, TRI ÚROVNE ZÁBAVY
Stačí sa pozrieť na Can-Am Canyon a hneď vás osloví jeho dobrodružná povaha. Široké pohodlné sedadlo, dvojica 16-palcových kolies vpredu, široké 15-palcové koleso vzadu, na ktoré posiela výkon benzínový trojvalcový motor Rotax pomocou ozubeného remeňa. Keď sme pri motore – má objem 1,33 litra, tri valce a pôsobivé parametre.
Výkon 85,8 kW (115 k) pri 7 250 ot./min. a krútiaci moment 130,1 Nm pri 5 000 ot./ min. Pohodlie na cestách zvyšuje poloautomatická 6-stupňová prevodovka. Prevody radíte tlačidlami na ľavej strane riadidiel, takže máte ruky stále na mieste. Odpruženie si zobrali na starosť tlmiče značky Sachs. Predné kolesá vedú trojuholníkové ramená prepojené stabilizátorom so zdvihom 260_mm, pohyb zadného kolesa kontroluje výkyvné rameno so zdvihom 235 mm. To znamená, že Can-Am Canyon sa bude aj v základnom usporiadaní bez problémov pohybovať po všetkých druhoch povrchov. Od asfaltu, cez štrk, až po lesné cesty. Pri výletoch mimo spevnené cesty však musíte brat do úvahy svetlú výšku 169 mm.
Žiadne obavy nemusíte mať pri brzdení. Na všetky tri kolesá pôsobí nohou ovládaná hydraulická brzda s elektronickým rozdeľovaním účinku. Vpredu tlačia na kotúče s priemerom 270 mm štyri piestiky Brembo, vzadu stláča rovnako veľký kotúč jeden piestik. Na vozidlo s pohotovostnou hmotnosťou 452 kg ide o veľmi slušný technický základ, s ktorým si užijete mnoho zábavy. Radosť vám spôsobia aj prvky výbavy ako tempomat, stabilizačný systém, trakčná kontrola, kompletné LED osvetlenie, výškovo nastaviteľné čelné sklo, široké a protišmykové enduro stúpačky, či zabudované upevňovacie body LinQ, na ktoré si poľahky a bez potreby ďalšieho náradia upevníte kufre na batožinu a môžete vyraziť za dobrodružstvom. A to stále hovoríme o základnej výbave, ktorú dostanete od 28 190 eur.
Vynikajúco premyslená konštrukcia pripevňovania dodatočnej výbavy LinQ umožňuje naložiť na trojkolku rôzne doplnky vrátane batožiny. Všetky tri úrovne výbavy využívajú rovnaké gro techniky vrátane 10,25-palcovej obrazovky, líšia sa konštrukciou odpruženia a príslušenstvom. Zľava doprava výbava Standard, XT a Redrock.
Inzercia
PRIPRAVENÝ PRE NÁROČNÝCH
Druhá úroveň výbavy dostala názov Canyon XT a zameriava sa na viac pohodlia, pokiaľ chcete cestovať vo dvojici. To znamená trojicu kufrov s objemom 120 l, špeciálnu opierku pre zadného spolujazdca a najmä vzduchové zadné odpruženie s automatickým vyrovnávaním svetlej výšky pre pokojnejšiu jazdu. Vodič ocení, okrem ďalších prvkov výbavy, najmä vyhrievané rukoväte a pohodlnejšie sedadlo. Ostatné technické prvky, vrátane 27-litrovej nádrže a troch jazdných režimov, zostávajú rovnaké. Cena sa v tomto prípade začína od 32 900 eur.
Na vrchole ponuky tróni vlajková loď Canyon Redrock. Honor vlajkovej lode si plne zaslúži. K spoločnému technickému základu v podobe prevodovky so spiatočkou totiž pridáva aj parkovaciu kameru, hliníkové kufre, ponuku jazdných režimov obohacuje o možnosť vlastného nastavenia. Najpodstatnejší prvok predstavuje elektronicky ovládané semiaktívne odpruženie. Takže prechod medzi rôznymi druhmi povrchu si takmer nevšimnete. Vozidlo sa okamžite prispôsobí a vy si v podstate nerušene užívate dobrodružstvo a pokračujete v ceste za svojím cieľom. Najvyššiu výbavu získate od 34 750 eur.
ŠPICKOVÁ DIGITALIZÁCIA
Okrem vynikajúcich a bezpečných jazdných vlastností sa môže Can-Am Canyon pochváliť digitálnym rozhraním, ktoré majú všetky verzie rovnaké. Pozostáva z plne digitálnej 10,25-palcovej širokouhlej prístrojovej dosky s vysokým rozlíšením a dotykovým ovládaním, ktoré si rozumie aj s rukavicami. A je iba na vás, čo si na nej zobrazíte. Budú to ľahko čitateľný a prehľadný rýchlomer s otáčkomerom, prípadne spotrebou? Alebo si obrazovku rozdelíte, rýchlomer zmenšíte na tretinu a na zvyšku obrazovky sa vám zobrazia údaje o jazde. Nad prístrojovkou čaká odkladací priečinok s USB konektorom. Ak si cez neho pripojíte iPhone, obrazovka vám pomocou Apple CarPlay zobrazí jeho obsah. Pokiaľ využívate prilbu s bluetooth, získate tak prístup k vlastnej hudbe, navigácii a hlasovým pokynom. Všetko to potom ovládate jednoducho cez ovládače na ľavej rukoväti. Určite oceníte, že sú všetkých verziách výbavy podsvietené.
Akékoľvek dobrodružstvo dostane s trojkolkou Can-Am Canyon úplne nový nádych. Sedí sa na nej veľmi pohodlne a vysoký štít spolu s mohutnou stavbou poskytujú vodičovi veľmi slušnú ochranu pred vplyvmi povetria. Vďaka širokej ponuke doplnkov si ju prispôsobíte presne podľa svojich potrieb a koníčkov
ZHRNUTIE
Can-Am Canyon ponúka úplne nový zážitok z cestovania. S posilňovačom riadenia, plnou podporou elektronických pomocníkov a s výbavou, ktorá osloví puristov, ale aj náročných jazdcov. O dynamiku a zábavu na cestách nebude nikdy núdza. Zvlášť, keď stačí vodičák skupiny B.
TECHNICKÉ ÚDAJE
CAN-AM CANYON
Motor R3, 1 330 cm3
Výkon 85,8 kW (115 k) pri 7 250 ot./min
Krútiaci moment 130,1 Nm pri 5_000 ot./min.
Pohon zadného kolesa A6, remeń
Objem nádrže 27 l
Pneumatika predná; zadná 2 × 155/65 R16; 225/50 R15
Pohotovostná hmotnosť 452 kg
Cena od 28 190 €