Motocykle 2025

Nádherné stroje / Moto novinky z dielne Yamaha na tento rok

Značka motocyklov Yamaha má pre rok 2025 pripravených hneď niekoľko modelov, ktorými chce osloviť rastúcu komunitu motorkárov. Zaujme pritom začiatočníkov aj skúsených.

Vydané  Text: 

Yamaha Tour 2025

Značka Yamaha si pre vás na začiatok sezóny pripravila prekvapenie. V priebehu jari a pred plným nástupom letnej sezóny prejde po slovenských miestach spojených s jazdením kamión s 15 novinkami, aby ste si vyskúšali modely, ktoré by sa hodili do vašej garáže. Počas Yamaha Tour 2025 sa zoznámite s najnovšími skútrami, ale aj s modelmi MT-07 a MT-09 s manuálnymi, aj automatizovanými prevodovkami, aby ste vyskúšali, čo táto technológia prináša. Viac informácií o miestach a termínoch získate na www.yamaha-motor.eu/sk/sk/home/

Yamaha NMax 2025

Yamaha NMax 2025

Yamaha NMax 125 & Tech Max

Najšportovejší skúter Yamaha NMax a teraz aj prvý raz vo verzii NMax Tech Max, prichádza s prvotriednou kvalitou spracovania. Vyznačuje sa dynamickým štýlom, pôsobivou technikou a výbavou so športovými jazdnými vlastnosťami, ako aj úsporným motorom EURO5+ a dostupnou cenou. Do úložného priestoru pod sedadlom sa zmestí prilba, v prednej stene čakajú na drobnosti otvorený ľavý priečinok a zatvárateľný pravý. Bezpečnosť zvyšuje ABS, kontrola trakcie a 13-palcové kolesá. Úsporný motor a 7,1-litrová nádrž poskytujú dojazd okolo 300 km. Potešia aj možnosťou prepojiť mobil so 4,2-palcovým displejom a USB-C konektorom a bezkľúčové štartovanie.

Yamaha XMax 2025

Yamaha XMax 2025

Yamaha XMax

V roku 2025 prichádzajú aj vynovené skútre XMAX 125 a XMAX 300. Ponúkajú prémiový dizajn v kombinácii so športovým charakterom a poskytujú vynikajúcu rovnováhu medzi výkonom, štýlom, funkčnosťou a nízkou spotrebou, pričom pohodlne odvezú dvoch ľudí. Modely vo výbave Tech MAX a Tech MAX+ dostali elektronicky nastaviteľný štít v rozpätí 95 mm. Všetky modely XMax využívajú zabudované predné smerovky, LED osvetlenie a lepšiu ochranu pred vetrom. Medzi lákadlá patria aj USB-C konektor, kontrola trakcie, priestor pod sedadlom na dve prilby a bezkľúčové štartovanie.

Yamaha Tracer 9 2025

Yamaha Tracer 9 2025

Yamaha Tracer 9

Nová generácia modelu Tracer prichádza v troch verziách – 9, 9 GT a 9 GT+, pričom v poslednom dostanete automatizovanú prevodovku Y-AMT, do ostatných za príplatok. Veľkolepý charakter potvrdzujú najmodernejšie adaptívne technológie, od elektronického odpruženia, cez tempomat, až po Matrix LED svetlá. Cestovanie vo dvojici podporí prepracované pohodlnejšie sedadlo vo výške 845 mm s možnosťou zdvihnutia o ďalších 15 mm. Informácie poskytne farebná 7-palcová obrazovka s možnosťou pripojenia mobilu cez USB, Wi-Fi, alebo Bluetooth. Okrem predného radaru, ktorý sa využíva pre potreby adaptívneho tempomatu fungujúceho od 30 km/h do 160 km/h, brzdového systému a varovania pred čelným nárazom, obsahuje výbava verzie TRACER 9 GT+ aj zadný radar na detekciu mŕtveho uhla.

Yamaha R9 2025

Yamaha R9 2025

Yamaha R9

Špičkový model R1 sa sťahuje na okruhy a na cestách ho nahradí nová R9. Ponúka päť jazdných režimov vrátane dvoch vlastných, tempomat, o brzdenie sa stará značka Brembo, plne nastaviteľné tlmenie so 43 mm obrátenými vidlami vpredu dodalo KYB. Jazdec sa okolo 14-litrovej nádrže lepšie obalí, čo spôsobuje prepracovaná poloha pre zvýšenie komfortu jazdy. Nechýba rýchloradenie 3. generácie, informácie poskytuje nastaviteľný farebný 5-palcový displej s možnosťou prepojenia s mobilom.

Yamaha MT-07 2025

Yamaha MT-07 2025

Yamaha MT-07

Pre milovníkov vysokého krútiaceho momentu a ostrých tvarov pripravila Yamaha úplne nový model MT-07 vrátane 35 kW verzie, ktorý medzigeneračne zhodil 1 kg, pričom do ponuky príde aj verzia s automatizovanou prevodovkou Y-AMT. Intenzívnejší zážitok z jazdy pramení z prepracovaného podvozku so 41 mm obrátenou vidlicou a z elektronického plynu YCC-T s možnosťou nastavenia v troch režimoch vrátane jedného vlastného. Nová nádrž má objem 14 litrov, no zmenené tvary, aby sa na motocykli lepšie jazdilo širšiemu okruhu jazdcov. Nechýba možnosť prepojenia 5-palcového displeja s telefónom a zobrazenie navigácie.

 




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.