PREDSTAVUJEME

Dynamika a štýl pre mladých: Nová HONDA e:Ny1

Honda sa rozhodla ponúknuť to najlepšie, čo vie, v tele praktického crossoveru poháňaného najnovšími elektrickými technológiami.

Mieri na mladšie publikum a ponúka toho viac, než by ste si mysleli.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
Vydané  Text: 

Honda e:Ny1 sa k mám dostáva s menším oneskorením po predstavení na medzinárodných trhoch, no to neznamená, že by sa našich zákazníkov bála. práve naopak. Nastupuje s japonským sebavedomím o kvalite a jazdných vlastnostiach, ktoré sú pre Hondu povestné. aj keď zvonku pripomína model HR-V, stojí na špeciálnej platforme e:N architecture F, ktorá vznikla so zámerom poskytovať vysokú pevnosť a vynikajúci zvukový komfort.

Využíva batériu s pokročilým tepelným manažmentom, ktorý umožnil inžinierom dať jej do vienka veľmi plochú nabíjaciu krivku. Vyše polovica jej nabíjacieho cyklu prebieha veľmi konzistentným výkonom, čo o sebe väčšina konkurentov nemôže povedať. to znamená, že pri nabíjaní nemusíte toľko kalkulovať. to isté platí aj pri parkovaní pri nabíjačke. Konektor je vpredu v strede, a tak je jedno, z ktorej strany pri nabíjačke zaparkujete.

O stave nabitia batérie vás bude informovať jasný svetelný pásik v prednej maske.

Inzercia

Inzercia

Kým zvonku sú tvary Hondy e:Ny1 povedomé, vnútri ide o revolúciu. Kabína je úplne iná. Dominuje jej obrovský, vyše 15-palcový vertikálny displej nového infotainmentu. ten je rozdelený akoby na tri ovládacie segmenty, pričom napríklad klimatizácia má vždy svoje pevné miesto v spodnej tretine displeja a je vždy posádke ľahko prístupná.

Sú tu aj špeciálne difúzne výduchy klimatizácie. Materiály sú na špičkovej úrovni, ktorú Honda používa vo svojich najnovších modeloch. Sedadlá majú výrazné tvarovanie, aby zmenšili námahu posádky pri jazde v zákrutách a zároveň poskytli šoférovi väčšiu radosť z jazdy. Batožinový priestor má vďaka špecifickému usporiadaniu modelu e:Ny1 o 10 litrov väčší objem než model Hr-V. Výkon 150 kW (204 k) a 310 Nm sú zárukou toho, že e:Ny1 bude na ceste žihadlo.

Inžinieri si dali veľmi záležať na kalibrácii charakteru pohonnej jednotky tak, aby zmenšili možné neblahé účinky silného motora na posádku a zároveň aby vodič neprišiel o výhody spontánnych reakcií elektromotora. Honda e:Ny1 sa radí k typickým produktom značky. prepracovaná hlbšie, než by zrak napovedal, s dôrazom na kvalitu, šikovné riešenia a vynikajúce jazdné vlastnosti. Čoskoro si ju vyskúšame!

Inzercia

Inzercia

Nová vysokovýkonná platforma e:N Architecture F využíva motor vpredu a spája povestnú dynamiku značky Honda, hladkú a kultivovanú jazdu a charakteristickú všestrannosť s jednoduchým používaním. To všetko v dynamickom elektrickom vozidle vybavenom najnovšími multimediálnymi a asistenčnými bezpečnostnými technológiami.

Karoséria

Až 47 % hmotnosti samotnej karosérie tvoria vysokopevnostné ocele. Výsledkom ich strategického použitia na vozidle je vysoká torzná tuhosť a nízka hmotnosť, pričom model e:Ny1 dosahuje o viac ako 100 kg nižšiu hmotnosť ako niektorí európski konkurenti. V porovnaní s modelom HR-V má e:Ny1 dodatočné výstuhy s vysokou pevnosťou v podlahe a streche, ako aj okolo podbehov predných kolies, čo poskytuje pevnejší základ pre dynamické elektrické vozidlo.

Veľký dôraz sa kládol na potlačenie hlučnosti v kabíne na úroveň, akú dosahujú vozidlá vyššej triedy. Hluk z cesty na nízkych a stredných frekvenciách výrazne eliminovalo jedinečné použitie rezonančných kolies Honda, prídavný dynamický tlmič na H-nosníku a nízka hmotnosť pomocného rámu. Dopĺňa ich strategicky umiestnená izolácia kabíny, ktorá eliminuje vysokofrekvenčný hluk a vibrácie.

Motor

Motor typu tri v jednom: pozostáva z riadiacej elektroniky, elektromotora a prevodovky. Celková hmotnosť je iba 77,4 kg aj s olejovou náplňou. Výkon 150 kW (204 k) a maximálny krútiaci moment 310 Nm zaručia viac než dostatočnú dynamiku za každých podmienok. Dosvedčuje to aj hodnota zrýchlenia z 0 na 100 km/h len za 7,4 sekundy.

Batéria

Vysokonapäťový akumulátor má kapacitu 68,8 kWh. Nachádza sa pod podlahou pre čo najnižšie ťažisko a ideálne rozloženie hmotnosti medzi nápravami. autu poskytuje dojazd až 412 km podľa WLTP. rýchle nabíjanie prinesie za 11 minút dojazd dodatočných 100 km. Nabitie z 10 na 80 % trvá iba 45 minút. Zatiaľ čo niektorí výrobcovia uprednostňujú hlavné hodnoty rýchleho nabíjania, e:Ny1 dokáže udržať vyššiu priemernú rýchlosť počas väčšiny času nabíjania.

Lineárna vyššia rýchlosť nabíjania sa udržiava počas viac ako polovice nabíjania s veľmi malým poklesom smerom k plnej kapacite. tento prístup pomáha predchádzať predčasnému opotrebovaniu batérie a udržiavať dojazd počas celej životnosti vozidla. Nabíjací výkon a stratégia nabíjania sú dva základné prvky, ktoré výrazne ovplyvňujú životnosť batérie. prístup spoločnosti Honda k tejto problematike preto spočíva vo vytvorení rozumnej rovnováhy medzi praktickým užívaním a výdržou batérie prostredníctvom sofistikovaných systémov riadenia energie a tepelnej kontroly.

 

Interiér

Úplne nový interiér čerpal inšpiráciu v prírode a bol navrhnutý pre výnimočný komfort celej posádky. Kabína prináša uvoľňujúcu atmosféru vďaka mäkkému osvetleniu, prepracovaným sedadlám so zvýšeným čalúnením a oporou a taktiež vďaka nízkej prístrojovej doske a neprerušenému výhľadu s jasným a rozsiahlym výhľadom cez okná.

Nový infotainment: Prístrojovej doske dominuje veľký 15,1-palcový centrálny dotykový displej, ktorý umožňuje prístup k ponukám infotainmentu prostredníctvom nového zónového rozhrania navrhnutého výlučne pre tento nový model. Spolu s 10,25-palcovým digitálnym prístrojovým panelom je obrazovka stelesnením čistého a prehľadného dizajnu interiéru vozidla. Systém umožňuje jednoduchú integráciu aplikácií tretích strán vrátane bezdrôtového systému apple Car play a káblového systému android auto, zatiaľ čo Wi-Fi vo vozidle umožňuje všetkým cestujúcim zostávať v spojení aj počas jazdy.

Jednoduchá funkčnosť: Na zlepšenie zážitku z jazdy vo vozidle pre vodiča aj cestujúcich sa vývoj zameral na viditeľnosť a funkčnosť, čo sa prejavilo na novej konštrukcii stredovej konzoly a jednoduchom usporiadaní tlačidiel voliča prevodových stupňov pre jazdu, parkovanie a neutrál. tie sú elegantne integrované spolu s elektronickým spínačom ručnej brzdy. Všetky tieto prvky sa nachádzajú v dosahu vodiča, rovnako ako bezdrôtová nabíjacia podložka.

Na diaľku: Model e:Ny1 s využitím služby Honda Connect zabezpečuje pohodlnú správu nabíjania prostredníctvom aplikácie My Honda+ v smartfóne doma, alebo na nabíjacej stanici, a to zvnútra vozidla i na diaľku. V aplikácii sa nachádza bohatá ponuka funkcií, ktoré dokážu vozidlo zamknúť, odomknúť a naštartovať. Klimatizáciu možno nastaviť a aktivovať pred časom odchodu, alebo v čase plánovaného štartu. aplikácia umožňuje používateľom sledovať svoje cesty, zobrazovať polohu vozidla a posielať cieľové miesta priateľom a rodine. V aplikácii sa zobrazujú aj ďalšie užitočné informácie vrátane zostávajúcej kapacity nabitia, stavu nabíjania a časovača nabíjania. Honda umožňuje používateľom podrobne riadiť parametre nabíjania batérie modelu e:Ny1, ak si to želajú, alebo ak to považujú za potrebné.

S cieľom prispôsobiť sa rôznym nabíjacím prostrediam a predísť zlyhaniu nabíjania v dôsledku výkyvov v dodávke alebo prepätia, umožňuje Honda Connect používateľom nastaviť maximálny nabíjací prúd v závislosti od infraštruktúry pre jednotlivé nastavenia. K dispozícii sú tri úrovne, od nízkej, ktorá obmedzuje prúd na 6 ampérov, po vysokú, ktorá umožňuje maximálny prúd pripojenej nabíjačky až do maximálneho nabitia povoleného batériou.

„Nový model Honda e:Ny1 je druhým plne elektrickým vozidlom (EV) značky pre Európu, ktoré spája nový prístup k dizajnu s výnimočnou kvalitou interiéru a pokročilými technológiami, čím vytvára atraktívne moderné rodinné vozidlo. Model e:Ny1 vznikol na základe koncepcie zabezpečovania nových hodnôt, nových pocitov a nových skúseností pre existujúcich aj nových majiteľov elektrických vozidiel.“




Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.




Inzercia

Inzercia