TEST
Ponuka, ktorá sa neodmieta / Poradca pri kúpe SsangYong Korando
Autá za normálne peniaze stále existujú. Neveríte? Stačí sa pozrieť na aktuálnu ponuku kórejského SsangYongu, ktorý si na Slovensku buduje dobré meno s nepriestrelným pomerom cena/výkon.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 1/2024
Vydané Text: Peter Orosz
Vyzerá to tak, že predajne kórejského výrobcu inflácia obišla. Okrem toho, že si väčšina modelov zachovala atraktívnu cenovku, obľúbené kompaktné SUV Korando je teraz k dispozícii v špeciálnej edícii s výbavou navyše a za zvýhodnenú cenu.
Nejde však o jediné lákadlo, pretože v porovnaní s priamou konkurenciou sa môže Korando stále pochváliť plnohodnotným pohonom všetkých štyroch kolies a čisto benzínovým prepĺňaným štvorvalcom pod kapotou. A to nie je ani zďaleka všetko, čo SsangYong Korando ponúka vo svojom rozsiahlom zozname výbavových stupňov.
Pozreli sme sa bližšie na to, čo sa z aktuálneho cenníka oplatí najviac.
Inzercia
Solídny základ
Dobrou správou je, že aj to najzákladnejšie Korando s cenou od 20 990 € ponúkne bežnému motoristovi všetko podstatné na každodenné jazdenie. Absurdné príplatky za samozrejmosti v tomto prípade nehrozia.
V štandardnej výbave dnes môžete nájsť všetky podstatné bezpečnostné aj komfortné prvky, vrátane najrôznejších asistenčných systémov. Pravda, väčšina z nich je dnes už povinná pre každé nové auto.
Okrem tých výstražných však Korando už v základe ponúka systém pre udržiavanie v jazdnom pruhu, alebo núdzové brzdenie. Milo prekvapila štandardná prítomnosť alarmu proti krádeži, za ktorý by ste si pri iných značkách museli priplatiť.
Samozrejmosťou v každom Korande je tiež klasický tempomat, palubný počítač, elektricky nastaviteľné spätné zrkadlá s vyhrievaním, kožený volant či dokonca multimediálny systém s funkciou zrkadlenia obrazovky mobilného telefónu, parkovacou kamerou a 6 reproduktormi. Ani za volantom základného Koranda sa tak nemáte za čo hanbiť.
Zlatá stredná cesta
Najväčšie lákadlo aktuálnej ponuky predstavuje zvýhodnená ponuka výbavového stupňa Style+ s cenou už od 21 990 €.
Okrem toho, že reprezentuje ideálny stred ponuky, cenový rozdiel medzi základným stupňom a limitovanou edíciou Style+ predstavuje len 1 000 €. Vzhľadom na objem položiek navyše ide o skutočne banálny príplatok so skvelou pridanou hodnotou. SsangYong teraz ponúka k zvýhodneniu na skladové vozidlá aj paket nadštandardnej výbavy v hodnote 1 000 € úplne zadarmo.
K najzaujímavejším prvkom nepochybne patria vyhrievaný volant a sedadlá, dvojzónová automatická klimatizácia, osemnásťpalcové zliatinové disky kolies alebo LED hmlové svetlomety s dekoračnými prvkami na prednom nárazníku.
Style+ štandardne obsahuje tiež plnohodnotnú 220 V zásuvku na stredovej konzole, bezdrôtovú nabíjačku mobilného telefónu, pevnú podlahu v batožinovom priestore, textilné koberčeky, tónované zadné sklá či strešné lyžiny.
Žiaľ, pre plnohodnotné Full LED svetlomety musíte siahnuť po dvoch vrcholných verziách Smart (23 590 €) alebo Premium (28 590 €). Okrem lepšej osvetľovacej techniky lákajú tiež na digitálny prístrojový štít pred vodičom, bezkľúčový vstup a štartovanie, adaptívny tempomat, pokročilé asistenčné systémy, náladové osvetlenie interiéru či dokonca kožené prevedenie sedadiel s elektrickým nastavením a ventiláciou (výhradne Premium).
Je takmer neuveriteľné, že aj s množstvom luxusnej výbavy si Korando udržiava priaznivú cenu pod hranicou 29-tisíc eur.
Dôležité rozhodnutia
Každý záujemca o nové Korando sa bude musieť rozhodnúť, či investovať do pohonu všetkých štyroch kolies a šesťstupňovej automatickej prevodovky. SsangYong totiž umožňuje dokúpiť si spomínané položky samostatne pre každý výbavový stupeň, vrátane toho základného, a to za jednotnú cenu.
Príplatok za pohon 4 × 4 stojí vždy 1 890 €, zatiaľ čo komfort samočinného radenia prevodových stupňov vás vyjde na ďalších 1 790 €.
Spolu tak môžu tieto dve príplatkové položky nafúknuť konečnú cenu Koranda o viac než 3 600 €. Rovnako treba mať na pamäti, že pohon všetkých štyroch kolies aj hydromeničová automatická prevodovka negatívne vplývajú na spotrebu paliva, ktorá môže bez väčších problémov prekonať hranicu 9 l/100 km. V našom teste sme sa presvedčili, že Korando s manuálnou prevodovkou a pohonom prednej nápravy dokáže jazdiť s výrazne nižšou spotrebou okolo 7 l/100 km.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!