Predstavujeme Renault Clio: Francúzska evolúcia
Sex sells. A pri autách platí to isté, ak hovoríme o dizajne.
Nový Renault Clio je na pomery chladných plechov nezvyčajne sexi, ale presviedča aj vecnými argumentmi.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 11/2023
Vydané Text: Juraj Hrivnák
Pred mesiacom ste si na týchto stránkach mohli prečítať úspešný príbeh modelu Clio. Bol to prvý model, ktorému sa podarilo získať ocenenie Európske auto roka viac ako jedenkrát a aj dnes prináša inovácie, ktoré v jeho triede len tak nenájdeme.
VŠETKY OČI NA MNE
Dnes sa pozeráme na model, ktorý už vo svojej piatej generácii pokračuje v 30-ročnom úspešnom ťažení. Clio V je tu s nami už pár rokov, ale jeho faceliftovaná verzia je čerstvá novinka, ktorá sa akurát dostala aj na náš trh. Ponúka strhujúci dizajn plný nových prvkov, ktoré Clio aktuálnej generácie posúva bližšie k najnovším modelom značky Renault. Je výrazný, sexi a zároveň vysoko technologický. A to sú atribúty, ktorými sa aktuálne značka právom pýši, tak prečo na ne takto nepoukázať?
Nové Clio si aktuálnu dizajnovú identitu značky adoptovalo veľmi úspešne a najmä predná maska s novým logom a zaujímavými svetlometmi s vertikálne riešeným denným svietením na seba strháva pohľady.
Inzercia
NIELEN PEKNÉ OČI
Osobnosť modelu Clio však siaha hlbšie než len po povrch jeho krásne tvarovanej karosérie. Je to veľmi dospelé auto, ktoré napriek zaradeniu medzi malé mestské autá vyniká skutočne dospeláckymi kvalitami: dobrým odhlučnením, skvostným, komfortným podvozkom a rozsiahlou technologickou výbavou. Nie je veľa áut v tejto kategórii, ktoré vám ponúknu až 20 asistenčných systémov, plne digitálny kokpit a 360° parkovacie kamery. Clio navyše ani nie je až také malé.
Francúzskym konštruktérom sa podarilo vytvoriť prekvapivo priestrannú kabínu aj v aute dlhom len niečo cez 4 metre. Batožinový priestor má navyše objem až 391 litrov (verzia TCe 90 s lepiacou sadou), čo sa smelo porovnáva s autami o segment vyššie.
FÉROVÁ PONUKA
Clio zaujme aj výberom pohonných jednotiek. Popri základnom preplňovanom trojvalci TCe 90 s výkonom 66 kW (90 k) si môžete zvoliť aj pohon TCe 100 LPG s výkonom 74 kW (100 k) a drasticky nižšími prevádzkovými nákladmi, prípadne špičkový hybrid E-Tech full hybrid 145 s nízkou spotrebou a automatickou prevodovkou v základe. C
ena nového modelu Renault Clio sa začína na úrovni 14 800 € vo výbave Evolution, čo je veľmi fér vzhľadom na rozsiahlu základnú výbavu, do ktorej patria full LED predné svetlá, klimatizácia, kompletne digitálny kokpit, bezdrôtová konektivita, zadné parkovacie senzory a mnoho ďalšieho.
S vyššou výbavou Techno získate navyše automatickú klímu, fantastický bezkľúčový vstup a štart, zadnú parkovaciu kameru, bezdrôtovú nabíjačku na mobil a mnoho dizajnových vylepšení, ktoré auto pozdvihnú na vyššiu úroveň. Tu sa cena začína na úrovni 16 950 € a považujeme to za zlatú strednú cestu.
Za plne vybavenú verziu Esprit Alpine si priplatíte, ale za 19 250 € dostanete naozaj maximálne štýlové mestské auto so všetkými asistenčnými systémami, ktoré na seba bude strhávať pohľady.
Odporúčame vám dobre si preštudovať cenník nového modelu Renault Clio. Nájdete tam zaujímavé ponuky ako odkupný bonus 600 €, zaujímavé servisné zmluvy, financovanie s úrokom od 0 % či zľavy na príslušenstvo. Renault Clio už čoskoro podrobíme aj riadnemu domácemu testu, na ktorý sa veľmi tešíme!
Juraj Hrivnák
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.