Rodený cestovateľ / Minitest Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4×4

Keď s autom za týždeň najazdíte takmer 2 700 km, veľmi dobre zistíte, aké sú jeho cestovateľské vlastnosti. A položíte si otázku, či vôbec potrebujete niečo iné ako 7-miestny Kodiaq.

Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 6/2023
Vydané  Text:  Martin Šebesta

Každý vývojový stupeň Škody Kodiaq, ktorý sa nám dostane do rúk, nám potvrdzuje, že v Mladej Boleslavi počúvajú výčitky.

V tomto vozidle nič nevŕzgalo, palubná doska nevydávala žiadne divné zvuky, všetko fungovalo ukážkovo a bola radosť do auta nastupovať a jazdiť v ňom.

Škoda Kodiaq patrí na našom trhu medzi populárne modely, ktoré azda netreba veľmi predstavovať.

Skôr sa teraz zameriam na skúsenosti z dlhej cesty, pretože z 2 700 km tvorili drvivú väčšinu dva presuny s dĺžkou takmer 1 200 km.

Na nich ocenila posádka nielen veľký vnútorný priestor a kufor, do ktorého sa zbalila trojica cestovateľov a vyzeral, akoby sa nič nestalo, ale najmä komfortné prvky, ktoré posunuli dlhú cestu na veľmi znesiteľnú úroveň. Najviac prekvapilo ticho na palube, ktoré zabezpečili dvojité sklá na predných dverách.

Aj pri 130 km/h sa dalo v aute rozprávať bez najmenšej námahy. Svoje spravili aj roletky na oknách, vlastná klimatizácia pre zadné sedadlá a najmä Simply Clever riešenia ako boky zadných opierok hlavy, ktoré sa dali otočiť tak, aby podopreli hlavu spiaceho človeka a netrpel jeho krk.

Inzercia

Inzercia

Z bezpečnostných systémov nám chýbalo akurát tak monitorovanie mŕtveho uhla. Radarový tempomat zvládal svoju úlohu znamenito, akurát by sme mu dopriali vyhrievanie.

Chytila nás totiž nočná snehová búrka a na radare sa vytvorila hrubá vrstva snehu, ktorá ho znefunkčnila. To je však problém mnohých automobiliek. Po očistení opäť fungoval, no nie vždy sa vám chce zastavovať na benzínke, vyliezť do mrazivého nečasu, očistiť radar a pokračovať. Okrem iného si tak viete zarobiť na prechladnutie.

 

Nadchlo nás, že zadná parkovacia kamera dostala ostrekovanie. Čiže pri cúvaní stačilo spustiť ostrekovač zadného okna, ktorý očistil nános špiny z kamery a mohli sme pokojne a s prehľadom zaparkovať.

Keďže sme cestovali v trojici, nevyužili sme dvojicu sedadiel v treťom rade, no konštruktéri ich vôbec neodflákli a môžete s nimi rátať. Najmä vďaka tomu, že sedadlá druhého radu sa dajú posúvať, poskytujú slušné miesto na nohy, nechýbajú lakťové opierky, ani odkladacie priestory.

A čo hovoril motor? Asi ťažko sme si mohli priať lepšieho spoločníka ako naftový dvojliter. Ten si za svoje služby vypýtal akceptovateľných 7,1 l/100 km.

Keďže auto nemalo možnosť voľby jazdných režimov, museli sme si v horských serpentínach pomôcť športovým režimom prevodovky a občas podradiť páčkami na volante, ale inak niet dynamike čo vytknúť.

S pohodlným podvozkom, ktorý veľmi slušne tlmil nerovnosti rozbitých ciest a na diaľnici odhodlane držal priamy smer, pohonom všetkých kolies, dodávajúcim istotu v neistých podmienkach, variabilným interiérom plným premyslených Simply Clever riešení, úsporným motorom a priestorom na všetko, čo potrebujete prevážať, je Škoda Kodiaq veľmi dobrým spoločníkom na každodenné jazdenie, aj na cesty za vzdialenými dobrodružstvami.

 

 

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4×4 s výhodným financovaním cez ŠKODA Financial Services Bez poplatkov, s akontáciou od 10% do 40%
Model Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4×4
Cena testovaného vozidla 53 017 €
Typ financovania ŠKODA NaMieru (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia: 30% (15.905 €)
Výška úveru: 37.112 €
Dĺžka splácania: 48 mesiacov
Posledná navýšená splátka vrátane poistenia: 28.603 €
Značkové poistenie v splátke (Allianz-SP a.s.): PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo
Výška mesačnej splátky: 592€ vrátane poistenia*
NASKENUJ QR KÓD A ZISTI SPLÁTKU V ONLINE KALKULAČKE!
*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. ŠKODA na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. ŠKODA.

 

Technické údaje Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4 × 4

  • Motor preplň. naftový R4, 1 968 cm³
  • Výkon 147 kW (200 k) pri 3 600 ot./min.
  • Krútiaci moment 400 Nm pri 1 750 – 3 500 ot./min.
  • Pohon a podvozok: 7-st. dvojspojková prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu MacPherson, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 235/55 R18.
  • Batožinový priestor 270/835/2 005 dm³
  • Rozmery: 4 697 × 1 882 × 1 688 mm, rázvor 2 790 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 809/2 520 kg, objem nádrže 58 l.
  • Najvyššia rýchlosť 215 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,9 s
  • Spotreba (WLTP) 6,3 – 6,9 l/100 km
  • Emisie CO2 165 – 181 g/km
  • Cena/testované auto 30 000/53 017 €

 

Zdroje:  auto motor a šport č. 6/2023







Inzercia

Inzercia