Technické údaje Renault Mégane Coupe 2.0 TCe (2008)


Tankovacia pištoľ na vodík vyzerá ako tá na benzín či naftu, avšak pracuje s vysokým tlakom, ako napríklad LPG či CNG.

PARÍŽ: Spoločnosť Stellantis v stredu uviedla, že v Európe začne s dodávkami svojich prvých stredne veľkých dodávkových vozidiel poháňaných vodíkovými palivovými článkami (FCV) do konca roku 2021.

Automobilka, ktorá vznikla spojením spoločností PSA a Fiat Chrysler začiatkom tohto roka, ďalej uviedla, že tieto dodávky s vodíkovými palivovými článkami budú uvedené na trh pod značkami Peugeot, Citroen a Opel.

Model osobného automobilu poháňaný vodíkovými palivovými článkami podľa magazínu India Times príde na trh neskôr.

Osobné automobily typu FCV sú najznámejšími vodíkovými dopravnými prostriedkami. Dnes už majú dojazd aj viac ako 500 km, ich tankovanie trvá niekoľko minút a emisie sú obmedzené na vodnú paru. Pohon je kombináciou elektromotora a zdroja energie v podobe palivových článkov, v ktorých sa generuje energia reakciou vodíka a kyslíka. Autá tohto typu sú na trhu dostupné už niekoľko rokov. Najobľúbenejším modelom je Toyota Mirai, sedan strednej triedy, ktorý sa objavil v roku 2014. Automobilky Hyundai a Honda majú tiež svoje modely – Hyundai Nexo a Honda Clarity Fuel Cell.

Autá na vodík majú v porovnaní  s klasickým autom jednoduchšiu konštrukciu s menším počtom komponentov a vyžadujú si len štandardný servis.

Inzercia

Inzercia

Minulý rok spoločnosť Toyota sprístupnila svojim obchodným partnerom technológiu palivových článkov s očakávaním, že ich celosvetový predaj sa čoskoro desaťnásobne zvýši. Založila preto obchodné zoskupenie Fuel Cell Business Group, ktorého úlohou bude koordinovať aktivity na poli vodíka v Európe. Nové zoskupenie so sídlom v Bruseli posilní komerčnú využiteľnosť vodíka a podporí jeho uplatnenie v projektoch mobility a ďalších oblastiach, aby bol čo najdostupnejší aj novým obchodným partnerom.

 

Inzercia

Inzercia

[visual-link-preview encoded=“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“]

[visual-link-preview encoded=“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″]

[visual-link-preview encoded=“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“]

ZnačkaRenault
ModelMégane
TypCoupe 2.0 TCe
Rok výroby/modelový ročník2008
Dĺžka4299 mm
Šírka1804 mm
Výška1423 mm
Rázvor2640 mm
Prevádzková hmotnosť1395 kg
Užitočné zaťaženie435 kg
Objem batožinového priestoru (min.)344 dm3
Objem batožinového priestoru (max.)991 dm3
Max. výkon180 kW
Max. výkon pri5500 ot./min
Max. krútiaci moment300 Nm
Max. krútiaci moment pri2250 ot./min
Max. rýchlosť230 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h7,8 s
Palivobenzín
Objem valcov1998 cm3
Usporiadanie valcov50
Počet valcov4
Poháňaná nápravapredná
Typ prevodovkymanuálna
Počet prevodových stupňov6
Kombinovaná spotreba7,6 l/100 km
Emisie CO2178 g/km
Cena

Pokračujte na ďalší príspevok »



Inzercia

Inzercia