Fotogaléria:Detroit: VW CrossBlue – 6 miest, spotreba 2l/100 km
Na ženevskom autosalóne sa mohutné SUV Audi Q8 prezlieklo do oranžovej farby, ktorá naznačuje budúcu podobu modelu RS Q8. Nevieme sa ho dočkať!
**1. Farby!**
Bez ohľadu na to, či bolo Audi Q8 nalakované na modro, alebo na sýto oranžovú farbu, vyzerá brutálne. Ak nám na modeli Audi Q7 vyslovenie vadia niektoré partie, tak dizajn Audi Q8 získava z desiatich bodov 11. A to píšem napriek tomu, že SUV zrovna nemám rád. Prirátajte k tomu aj bezrámové dvere, či mimoriadne nádherne spracovanú zadnú časť, ktorá je inšpirovaná súťažnými modelmi a nebudete vedieť z Audi Q8 spustiť oči!
![NrT5dvtPSK8](http://img.youtube.com/vi/NrT5dvtPSK8/0.jpg)
Inzercia
**2. Dynamika**
Vďaka kombinácii motora V6 3,0 TFSI, ktorý dopuje elektrické turbodúchadlo s elektrickým motorom, ktorý zásobujú energiou 17,9 kWh batérie činí kombinovaný výkon 476 koní. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy zodpovedá najrýchlejším športiakom.
**3. Rekuperácia**
Maximálny výkon rekuperačnej jednotky je úctyhodných 20 kW. Znamená to, že lítium-iónové batérie sa môžu počas brzdenia účinnejšie dobíjať. Teraz sa na dobíjanie plug-in hybridov využíva aj samotný spaľovací motor, čo zvyšuje spotrebu. Práve týmto spôsobom šetrí rekuperácia až 1 liter paliva na 100 km. Kombinovaný dojazd by mal činiť rovných 1 200 kilometrov.
**4. Je to quattro**
Tak ako sa na správne Audi patrí, aj Q8 Sport Concept je verné koncepcii stáleho pohonu všetkých kolies, inými slovami základom je stále mechanický samosvorný medzinápravový diferenciál. Okrem toho pre komfort každodenného jazdenia je Q8 Sport Concept vybavená aj vzduchovým pružením, ktoré zabezpečuje komfort pruženie aj napriek 23 palcovým diskom kolies s obutím 305/35 R 23. Vzhľadom na extrémne rozmery brzdových kotúčov nebude mať Audi Q8 menšie disky kolies ako 20 palcov.
**5. Má nový interiér**
Interiér je na 85 percent zhodný so sériovým modelom, ktorý príde už budúci rok. Pri pohľade naň je jasné, že automobilka sa týmto modelom rozlúčila s minulým storočím a rozhodla sa otvoriť novú éru. Palubná doska, volant aj stredová konzola sú nové, pričom rešpektujú aj tradíciu. Interiér je určený štyrom a top je správne. Napokon piaty pasažier na zadných sedadlách väčšinou trpí. Čo dodať? Nevieme sa dočkať!