Mercedes má novú limuzínu na baterky a benzín, jazdí za 2,1 litra!

Mercedes-Benz S560e je nástupcom známeho S500e Plug-in hybrid. To, že výrobca z názvu odstránil „plug-in hybrid“ svedčí aj o tom, že chce mať z tejto technológie štandard.
Vydané  Text: 
Na elektricko-benzínovej limuzíne je však prítomný emblém EQ Power, ktorý sa pre automobily Smart a Mercedes-Benz stáva štandardizovanou značkou pre elektrifikované pohony. Nemusí ísť pritom iba o výlučne elektrické pohony, ale aj o tie, ktoré majú elektromotor ako doplnok, prípadne ako takmer plnohodnotnú alternatívu k tiež prítomnému benzínovému motoru. O kombinovaní naftových motorov s elektrickými sa už viac neuvažuje, vraj o by o ne nebol záujem a navyše by to cenu finálneho vozidla zbytočne predražilo.

Limuzína triedy S sa dočkala modernizácie iba iba nedávno, pričom nadobudla ešte sofistikovanejšie črty. Zmenami prešlo tiež dvojdverové prevedenie S kupé.



Pod prednou kapotou nového S560e pracuje šesťvalcový benzínový motor s maximálnym výkonom 367 koní (270 kW) a s maximálnym krútiacim momentom až 500 Nm. Sila z motora sa na kolesá prenáša prostredníctvom 9-stupňovej automatickej prevodovky, tá umožňuje zrýchlenie z nuly na 100 km/h už za 5 sekúnd.

Elektrický motor je napájaný batériou typu Li-NMC. V porovnaní s predchodkyňou je menšia (čo sa týka veľkosti), ale jej kapacita je 13,7 kWh. Keby sa sme sa bavili o dojazde výlučne na elektrický motor, táto trakčná batéria umožní asi 50 kilometrový dojazd. Elektromotor dosahuje maximálny výkon 122 koní (90 kW) a jeho krútiaci moment je až 440 Nm.



Optimálnym využívaním síl elektrického a benzínového motora je možné dosiahnuť spotrebu paliva iba 2,1 litra na 100 kilometrov jazdy, tvrdí Mercedes.

Zaujímavosťou je, že nový plug-in hybrid má o niečo väčší batožinový priestor ako jeho predchodca, objem narástol z 395 na 410 litrov. Môže za to nové usporiadanie techniky zodpovednej za alternatívny pohon, predovšetkým spomínaná menšia batéria.






Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia